رشت- مدیرکل آموزش فنی‌و حرفه‌ای گیلان گفت: جشنواره مهارت‌ آموختگان کارآفرین برتر با هدف معرفی الگوهای کارآفرینی مهارت محور به جامعه در گیلان برگزار می‌شود.

جشنواره مهارت‌ آموختگان کارآفرین برتر در گیلان برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فنی حرفه ای گیلان،رحیم عطایی‌پور اظهار داشت: با توجه به راهبردهای سندهای کارآفرینی و اشتغال، سازمان فنی حرفه‌ای کشور جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین برتر را در دو مرحله استانی و ملی در سطح کشور برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بر این اساس جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین برتر در استان گیلان برگزار می‌شود گفت: این جشنواره با هدف معرفی الگوهای کارآفرینی مهارت محور به جامعه و استفاده از توانمندی‌آنها در عرصه‌های اقتصادی به‌منظور ایجاد فرهنگ مهارت آموزی و اشتغال در گیلان برگزار می‌شود.

عطایی‌پور شناسایی و معرفی مهارت آموختگان کارآفرین به جامعه، ایجاد زمینه‌های اشتغال برای کارآفرینان فنی و حرفه‌ای و ارتقای جایگاه رفیع مهارت آموختگان را از اهداف این جشنواره نام برد و افزود: تشکیل بانک اطلاعات جامع مهارت آموختگان کارآفرین از دیگر اهداف این جشنواره است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان با بیان اینکه در مرحله استانی این جشنواره ۵ نفر از مهارت‌آموختگان کارآفرین گیلانی برگزیده می‌شوند و به جشنواره ملی راه پیدا می‌کنند گفت: شرکت‌کنندگان باید مهارت آموختگان مراکز فنی و حرفه‌ای و یا آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای  گیلان باشند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌کنندگان این جشنواره باید به واسطه مهارت خود کسب و کاری ایجاد کرده و حداقل یک نفر را استخدام کرده باشند افزود: مهارت‌آموختگانی که در سال‌های ۹۳‌، ۹۴، ۹۵ و نیمه نخست ۹۶ اقدام به ایجاد کسب و کار کرده‌ند می‌توانند در جشنواره مهارت‌آموختگان کارآفرین شرکت کنند.

عطایی‌پور با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در این جشنواره براساس ۶ معیار ارزیابی می‌شوند خاطرنشان کرد: اشتغالزایی با ۳۰ امتیاز، منطقه جغرافیایی با ۲۰ امتیاز، عوامل آموزشی با ۲۰ امتیاز، توسعه کسب و کار با ۱۵ امتیاز و افتخارات با ۷ امتیاز از معیارهای ارزیابی این جشنواره است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان اعلام کرد: علاقمندان به حضور در این جشنواره حداکثر تا پایان خرداد ماه فرصت دارند تا فرم‌های ثبت‌نام را از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستانی و یا وب سایت این سازمان تهیه و تکمیل کرده و همراه با مدارک مستند به مراکز شهرستانی تحویل دهند.

وی با بیان اینکه تیرماه امسال همزمان با مراسم تقدیر از مربیان نمونه مراکز فنی و حرفه استان ۵ نفر از کارآفرینان برگزیده این جشنواره تقدیر می‌شوند و به جشنواره ملی مهارت‌آموختگان کارآفرین راه پیدا می‌کنند اظهار داشت: مرحله ملی این جشنواره ۶ مردادماه امسال برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.