اصفهان- فرماندار اصفهان گفت: با پیگیری‌های استاندار اصفهان بخشی از خسارت‌های عدم کشت به کشاورزان در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد، اما اشتغال‌زایی برای کشاورزان نیز ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

اشتغال‌زایی برای کشاورزان ضروری است

احمد رضوانی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: خواسته‌های کشاورزان اصفهان در خصوص دریافت خسارت (حقابه)، مدیریت و اجرای مفاد طرح۹  ماده‌ای شورای عالی آب و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز، کاملاً به حق است و پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام می‌شود.

وی با اشاره به خشکسالی های اخیر و کاهش بارش‌ها در اصفهان و به ویژه  در منطقه شرق، خاطرنشان کرد: به دلیل کاهش شدید بارش‌ها در شرق اصفهان با کمبود شدید آب مواجه هستیم و شرکت آب منطقه‌ای نیز نتوانسته به تعهدات خود در قبال کشاورزان عمل کند، اما خوشبختانه کشاورزان با این حقایق آشنا هستند و نهایت خویشتن داری را داشته‌اند.
فرماندار اصفهان تاکید کرد: با پیگیری‌های استاندار اصفهان بخشی از خسارت‌های عدم کشت به کشاورزان در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد، اما اشتغال‌زایی برای کشاورزان نیز ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: دراین زمینه تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده و اعضای شورای اسلامی روستاها باید در خصوص این تسهیلات اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

رضوانی با بیان اینکه ۳۵ میلیارد تومان بودجه برای حل معضل بیکاری کشاورزان منطقه مرکزی اصفهان در نظر گرفته شده است، گفت:هرگز نمی گوییم مشکل نداریم، نکته قابل توجه عدم برنامه‌ریزی است.

وی تاکید کرد: ترمز برای بعضی حرکات اصلاحی و برنامه‌هایی که منجر به توسعه می‌شود، کشیده شده و انتظار بیشتری در زمینه از مسئولان داریم.

فرماندار اصفهان به افت فشار آب در اصفهان اشاره و تصریح کرد: یکی از دغدغه های اصلی استان مسأله آب است، در حال حاضر با توجه به صرفه جویی های انجام شده توسط مردم که جا دارد از آنها تشکر کنیم، قطعی و جیره بندی آب به هیچ وجه نخواهیم داشت، اما ممکن است در ساعاتی از روز با افت فشار مواجه شویم که با تدابیر آبفا شاهد حداقل مشکلات برای مردم خواهیم بود.

وی با اشاره به کلنگ زنی و افتتاح طرح های عمرانی در شرق اصفهان طی هفته گذشته، گفت: طرح ها و تسهیلات اشتغال زایی دولت، مسکنی برای مشکلات شرق اصفهان است و دستگاه های اجرایی باید همکاری و همراهی لازم را در رابطه با تسهیل امور داشته باشند.

رضوانی در پاسخ به این سؤال که دستگاه‌های اجرایی چه اقداماتی در مناطق حاشیه نشین انجام داده‌اند، گفت: عملکرد دستگاه های مختلف از جمله اداره کل ورزش و جوانان، بهزیستی، بهداشت و شهرداری قابل تقدیر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.