همدان - رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: احیا و بازسازی بافت تاریخی و فرهنگی شهر همدان به نوعی بازگشت هویت خفته به پایتخت تاریخ و تمدن ایران، شهر همدان است.

احیای بافت‌های تاریخی برای بازگشت به هویت شهر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، مریم روانبخش در بازدید از خانه های بوم گردی و روند احداث هتل کتیبه به همراه اعضای کمیسیون، اظهار کرد: راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی بر این مبنا بوده که علاقه‌مندان به بافت های قدیمی و گردشگرانی که به شهر همدان می آیند، علاوه بر بازدید از بافت سنتی و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهر، مشکل اقامت و... نداشته باشند و بتوانند با خوراکی‌ها و دست‌سازه‌های مردم و نیز با خرده‌فرهنگ‌های شهر آشنا شوند.

وی با تأکید بر اینکه باید گردشگری اولویت اصلی توسعه اقتصادی باشد، افزود: یکی از محورهای پیشرفت و توسعه استان همدان، ایجاد رونق اقتصادی بوده که یکی از راهکارهای آن، توسعه صنعت گردشگری و توریست است.

روانبخش بیان کرد: در حوزه حفظ میراث فرهنگی و تاریخی این شهر اعتباراتی صرف مرمت و احیای بافت‌های باارزش و افزایش قابیلت و جذابیت گردشگری می‌شود که در جذب گردشگر بسیار مؤثر است.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات این حوزه باید احصا و طبقه‌بندی شود، معتقد است: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های این بافتهای تاریخی می‌توان شهر همدان را بیشتر و بهتر از گذشته معرفی کرد.

روانبخش بر امر آموزش به عنوان محور اصلی امور تأکید کرد و افزود: باید افراد برای بهره‌مندی از آموزش‌های گردشگری و بهره‌برداری از حضور گردشگر در منطقه، مورد توجه قرار گیرد.

وی با توجه به اینکه اجرایی شدن طرح‌های بوم گردی نیازمند حمایت مسئولان امر در شهر است، گفت: باید همگان برای توسعه گردشگری شهر همدان مشارکت داشته باشند.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان بیان کرد: فضاهای تفریحی، تاریخی و توریستی بسیار خوبی در شهر همدان وجود دارد که باید به درستی معرفی شده و مسافران را جذب کند.

روانبخش همچنین گفت: نبود هتل مناسب و امکانات اسکان از نواقص همدان به عنوان قطب گردشگری در کشور محسوب میشود که با افتتاح هتل هایی همچون هتل آپارتمان کتیبه، این مشکلات رفع می‌شود.

وی شتاب احداث هتل در شهر همدان را موجب شتاب گرفتن توسعه شهر و استان همدان برشمرد و افزود: تمامی مسئولان امر باید در این زمینه با در نظر گرفتن ضوابط اساسی، هر گونه حمایتی از سرمایه‌گذاران اینچنین پروژه‌هایی داشته باشند و سنگ زیر پای سرمایه گذار نگذارند.

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی و اداری شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با توجه به اینکه باید در مقابل تخریب بافتهای سنتی ارزش دار ایستادگی کرد، گفت: شورای شهر از بهره‌برداری بهتر از این اماکن، حمایت می کند.

سید مسعود عسگریان افزود: خدمت‌رسانی به مردم به عنوان یک اصل در شورای اسلامی شهر همدان مطرح است که باید بر اساس ضوابط، همه مسائل رفع شود.

در این بازدید یکی از سرمایه‌گذاران خانه‌های بوم‌گردی همدان آمادگی خود را برای احیاء ، بازسازی و راه اندازی این بناها جهت پروژه های اقتصادی در بخش گردشگری اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.