رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از کاهش ۴۷ درصدی تخلف کمربند ایمنی طی پنج سال گذشته در پایتخت خبر داد.

افزایش تمایل رانندگان تهرانی به استفاده از کمربند ایمنی

به گزارش قدس آنلاین،سرهنگ علی شریفی با اشاره به آمار ثبت شده از تخلف کمربند ایمنی در پنج سال گذشته گفت: بیش از یک دهه از زمان اجرای قانون برخورد با نبستن کمربند ایمنی می‌گذرد و خوشبختانه با اقدامات انجام شده از سوی پلیس راهور و فرهنگسازی‌های صورت گرفته درصد قابل توجهی از رانندگان نسبت به بستن کمربند ایمنی برای خود و سرنشینان خودروشان تاکید دارند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته همواره استفاده از کمربند ایمنی افزایش و به تبع آن ثبت تخلف نبستن کمربند کاهش داشته است، گفت: مقایسه آمار اعمال قانون خودروها به دلیل نبستن کمربند ایمنی نشان می‌دهد که از سال ۹۱ تا پایان سال ۹۶ تخلف کمربند ایمنی کاهشی ۴۷ درصدی داشته است.

وی درباره مبلغ جریمه نبستن کمربند ایمنی نیز اظهار کرد: نکته قابل توجه این است که از سال ۹۰ تا کنون مبلغ این جریمه تغییری نکرده است. بر این اساس عدم بستن کمربند ایمنی برای راننده و سرنشینان وسیله نقلیه در حال حرکت در اتوبان‌ها، بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها ۶۰ هزار تومان و در معابر شهری ۱۵ هزار تومان است.

شریفی با بیان اینکه عدم تغییر نرخ جریمه و افزایش تمایل به استفاده از کمربند ایمنی بیانگر ارتقای سطح آگاهی و تاثیر فرهنگسازی‌ها گفت: کمربند ایمنی نقش موثری در حفظ جان سرنشینان وسایل نقلیه دارد و استفاده از آن در موارد متعددی از مرگ حتمی راننده و سرنشینان جلوگیری کرده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.