کرج - رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج با اشاره به اینکه دراستان البرز و کلانشهر کرج سالیانه ۱۸۰ میلیون متر مکعب آب شرب مصرف می شود گفت: ۱۲۰ میلیون متر مکعب فاضلاب تولیدی کلانشهر کرج متاسفانه به حال خود رها شده است.

۷۰ درصد آب شرب البرز از چاه تامین می شود/هدر رفت۱۲۰ میلیون مترمکعب فاضلاب کرج

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین حسین محمدی، درشصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج صبح امروز چهارشنبه در برگزار شد با اشاره به جلسه مشترک اداره آبفای شهری و منطقه ای با کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج اظهار کرد: ۱۰ درصد آب شرب کرجی ها از سد کرج، ۲۰ درصد از سد طالقان و ۷۰ درصد دیگر از ۲۰۰ حلقه چاه تامین می شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه میزان استفاده از آب سدهای کرج و طالقان در استان البرز پایین است و به دلیل استفاده بیش از حد از آب های زیر زمینی مشکلات زیست محیطی را شاهد هستیم لذا از آبفای منطقه ای درخواست شده تامیزان مصرف آب سدها را به استان افزایش دهد.

محمدی با اعلام اینکه از مجموع ۱۸۰ میلیون متر مکعب آب شرب شهری نزدیک به ۵۴ میلیون متر مکعب انشعابات به شبکه سراسری جمع آوری فاضلاب متصل است، گفت: ۱۲۰ میلیون متر مکعب فاضلاب تولیدی کلانشهر کرج متاسفانه درحال هدررفت است که میزان ۱۰ تا ۱۲ برابر آب مصرفی در حوزه فضای شهری است.

این عضو شورا ادامه داد: در استان البرز و کلانشهر کرج معادل ۳۰ درصد انشعابات به شبکه سراسری متصل است و این میزان درکشور نزدیک به ۵۰ درصد است و ما نزدیک ۲۰ درصد نسبت به میانگین کشوری عقب هستیم که اداره آبفای شهری ومنطقه ای در تلاش هستند این میزان را به میانگین کشوری نزدیک کنند.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج با بیان اینکه پیشنهاداتیاز سوی اداره آبفای شهری برای همکاری با شورا و شهرداری کرج مطرح کرده است، گفت:مقرر شد تا برای استفاده بهینه در مصرف آب در غالب برنامه های آموزشی و فرهنگ سازی در سطح شهر و ایجاد تصفیه خانه های محلی اقدامات لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: شورای شهرکرج در ردیف های بودجه سال ۹۷ اعتبارات خوبی برای تصفیه خانه های محلی قرار داده است تا فاضلاب های سرگردان را تصفیه و جایگزین آب چاه های کشاورزی شود تا بتوان در حوزه فضای سبز از آب های فاضلاب شهری سرگردان استفاده کرد.

محمدی در پایان گفت: مقرر شد تا برای پیگیری پیشنهادات آبفای شهری در موضوعات مصرف بهینه آب و و فاضلاب شهری کار گروهی درکمیسیون محیط زیست شورا تشکیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.