رئیس اتحادیه آبمیوه بستنی و کافی‌شاپ مشهد گفت: تاکنون مجوزی برای پخش بازی‌های جام جهانی در کافی‌شاپ‌های مشهد صادر نشده است.

مجوزی برای پخش بازی‌های جام‌جهانی در کافی‌شاپ‌های مشهد صادر نشده است‌

با نزدیک‌شدن به موعد پخش بازی‌های جام جهانی و بالا گرفتن تب فوتبال این روزها بسیاری از مجموعه‌ها در پی جذب مخاطب به واسطه پخش مسابقات هستند. تعدادی از کافی‌شاپ‌های مشهد نیز به همین بهانه در صفحات اجتماعی خود اقدام به تبلیغ پخش زنده مسابقات و رزرو میز کرده‌اند.

این در حالی است که مجموعه‌های فوق هیچ مجوزی مبنی بر اخذ ورودی یا رزرو میز به واسطه پخش مسابقات جام جهانی نداشته و این عمل بر خلاف دستورالمعل صنفی این مجموعه‌ها است.

سعید شریف‌زاده مشهدی رئیس اتحادیه آبمیوه بستنی و کافی‌شاپ مشهد در واکنش به خبر رزرو میز یا اخذ ورودی از افراد به واسطه تماشای مسابقات جام جهانی اظهار داشت: در وهله اول باید بگویم اخذ ورودی یا رزرو میز در کافی‌شاپ‌ها در قالب اخذ هزینه برخلاف دستورالعمل صنفی اتحادیه بوده و در صورت اثبات موضوع و شکایت شهروندان به مسئله رسیدگی خواهیم کرد.

رئیس اتحادیه آبمیوه بستنی و کافی‌شاپ مشهد همچنین پیرامون تبلیغ برخی کافی‌شاپ‌ها جهت پخش مسابقات جام جهانی در این کافه‌ها و جذب مشتری گفت: تا این لحظه هیچ مجوزی مبنی بر امکان پخش مسابقات در کافی‌شاپ‌ها و جذب و تبلیغ جهت جذب مشتری و گردهمایی جهت تماشای این مسابقات در کافی‌شاپ‌های مشهد صادر نشده و در صورت گزارش چنین موضوعی با توجه به اطلاع رسانی‌های صورت گرفته با متخلفان برخورد می‌شود.

وی افزود: تا امروز پیگیر موضوع از اداره اماکن بوده‌ایم ولی تا این لحظه مجوزی برای پخش زنده مسابقات جام جهانی در کافی‌شاپ‌ها و گردهمایی به واسطه آن از سوی این اداره صادر نشده است. لذا واحدهای گشت اداره اماکن یا گشت‌های بازرسی اتحادیه در صورت مشاهده عدم رعایت این موضوع با کافی‌شاپ‌هایی که برخلاف موضوع اقدام به تبلیغ یا اجتماع افراد و عدم رعایت موازین مرسوم به این بهانه نماید؛ از آنجا که این موضوع به اطلاع تمامی اعضای اتحادیه نیز رسیده است، برخورد می‌شود.

شریف‌زاده همچنین از امکان استقرار میز و صندلی کافی‌شاپ‌ها در پیاده‌روهای شهر خبر داد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده توسط اتحادیه و تعامل و همکاری شهرداری این امکان را برای کافی شاپ‌ها فراهم کرده‌ایم تا با رعایت موازین و شرایط خاص بتوانند در ساعاتی تعدادی از میز و صندلی‌های خود را در جلوی کافه در پیاده‌رو مستقر سازند. کافی‌شاپ‌هایی که مایل به این اقدام بوده‌اند به شهرداری معرفی تا پس از بازرسی از محل توسط کارشناسان شهرداری و طی مراحل مشخص مجوز این اقدام را به کافه مذکور داده شود.

رئیس اتحادیه آبمیوه بستنی و کافی شاپ مشهد در پاسخ به این سوال که کافی شاپ‌ها جهت استقرار میز و صندلی‌های خود در پیاده‌رو باید چه قوانین و مواردی را رعایت کنند افزود: برخی ضوابط و قوانین استقرار میز و صندلی در پیاده‌روها  بسته  به خیابان و محل کافی‌شاپ شامل تمام روز یا فقط شب‌ها می‌شود. همچنین کافه موظف  به رعایت موارد نظافتی پیاده رو و عدم اشغال بیش از نیمی از فضای پیاده رو  بوده و رعایت موازین اسلامی و عدم ایجاد آلودگی صوتی از دیگر شرایط اصلی است.

وی افزود:  تا امروز هم تعدادی از کافه‌ها با اخذ مجوزرهای لازم این امکان را برای مشتریان فراهم کرده و برخی دیگر هم با مراجعه به اتحادیه خواستار معرفی به شهرداری جهت اخذ این مجوز شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.