رهبر طالبان در پیامی به مناسبت عید سعید فطر اعلام کرد، ما به هدف ایجاد نظام اسلامی و پایان اشغال جهاد را آغاز کردیم، اما به راه حل مسالمت آمیز نیز باور داریم بنابراین آمریکا با طالبان مستقیم مذاکره کند.

رهبر طالبان: هدف جهاد ما ایجاد نظام اسلامی در افغانستان است؛ آمریکا با طالبان مستقیم مذاکره کند

به گزارش قدس آنلاین، «ملاهبت‌الله» رهبر طالبان در بیانیه‌ای اظهارداشت که هدف از آغاز مبارزه طالبان در افغانستان ایجاد یک حکومت مستقل اسلامی و پایان بخشیدن به حضور نیروهای خارجی در این کشور است.

وی افزود: ما خواستار زندگی آزادانه مردم مسلمان افغانستان تحت حاکمیت یک نظام اسلامی هستیم اما آمریکای طاغوت و متحدان آنها برای تحمیل نظر خودشان تلاش می‌کنند و با اشغال کشورمان حق اساسی زندگی و آزادی ما را سلب کرده‌اند.

رهبر طالبان تاکید کرد: بزرگترین اشتباه مقامات آمریکایی استفاده از زور در هر موضوعی است در حالی که این روش نتیجه بخش نیست بنابراین اگر مقامات آمریکایی واقعا به حل مسالمت آمیز قضیه افغانستان باور دارند باید مستقیم با طالبان مذاکره کنند.

 ملا هبت‌الله تصریح کرد، آمریکا در افغانستان، روستاها، شهرها، مساجد و مدارس را بمباران  می‌کند، غیرنظامیان را به قتل می‌رسانند،  مردم را به ترک خانه‌هایشان مجبور می‌کند در حالی که برای خودشان مصونیت قضایی قائل می‌شود و کسی نیز حق پرسش از آنها را ندارد.

وی در این بیانیه گفت: «تفاوتی بین اشغال انگلیس و روسیه در گذشته با اشغال آمریکای امروزی در افغانستان نیست، همانطوری که جهاد ما در برابر شوروی و انگلیس برحق بود جهاد ما با آمریکا نیز برحق است. هیچ دلیلی وجود ندارد تا به اشغال آمریکا در افغانستان سر تسلیم فرود آوریم».

آمریکا بخاطر اهداف استعماری خود، در اینجا گروه‌های جدید جنگی تشکیل داده و تلاش می‌کند که در مقابل کشورهای منطقه و همسایگان ما از افغانستان به عنوان یک سنگر مخالف استفاده کند.

رهبر طالبان اظهارداشت: تنها راه نجات افغانستان خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از این کشور است، برای رسیدن به این هدف در کنار مبارزه مسلحانه به مذاکرات صلح آمیز نیز باور داریم و دفتر سیاسی طالبان در قطر را باز نگه داشته‌ایم.

ملا هبت الله در بخش دیگری از این پیام از علمای افغانستان و تمام کشورهای اسلامی خواسته تا نسبت به تلاش آمریکا برای سوءاستفاده از عنوان علمای دین هشیار باشند.

وی ادامه داد: «پیام خصوصی من به علمای محترم جهان و افغانستان این است که آمریکا و متحدان آنها در تمامی میدان‌ها شکست خورده‌اندو اکنون تلاش دارند که از نام علما به نفع خود استفاده کنند.علما هشیار باشند که جهاد مقدس را یک جنگ داخلی تعبیر نکنند».

این بیانه به نیروهای امنیتی و کارمندان دولت افغانستان هشدار داد که پیش از آنکه به واسطه دوستی با آمریکایی‌ها کشته شوید، خود را از صف اشغالگران جدا کنید زیرا برای شما جایز نیست که تحت فرمان آمریکا در برابر مردم مجاهد افغانستان بجنگید.

رهبر طالبان در بخش دیگری از این پیام به تاکید به لزوم توسعه اقتصادی و ایجاد رفاه عمومی، خواستار سرمایه گذاری در مناطق تحت تسلط این گروه در افغانستان شده است.

ملاهبت‌الله اظهار داشت: برای مردم زمینه کسب و کار فراهم شود، اقتصاد محلی رشد کند و مردم امکانات بدست آوردن روزی حلال در کشورشان را داشته باشند، از تاجران و صاحبان کار می‌خواهیم تا در بخش کشاورزی و دامپروری در مناطق تحت تسلط طالبان سرمایه‌گذاری کنند، ما به آنها کمک خواهیم کرد.

وی درباره تلفات غیرنظامیان افغان نیز در این بیانیه گفت که از نظر طالبان موضوع تلفات غیرنظامیان بسیار مهم است و به مردم مان اطمینان می‌دهیم که بخاطر اجتناب و پرهیز از تلفات غیرنظامیان، تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت.

رهبر طالبان در بخش پایانی این پیام انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را محکوم کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.