رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران، گفت: فرزندان خانواده‌های شاد و با نشاط حضور در محیط خانواده را به ماندن در بیرون از خانه ترجیح می‌دهند.

فرزندان خانواده‌های شاد حضور در خانه را به بیرون ترجیح می‌دهند

به گزارش قدس آنلاین،دکتر حسن موسوی چلک با اشاره به این که خانواده مهم ترین نهاد اجتماعی، است، گفت: جامعه پذیر کردن فرزندان و آموزش مهارت های اجتماعی و ارتقای سواد اجتماعی از جمله مهم ترین کارکردهای یک خانواده به شمار می آیند.

وی همچنین در ادامه افزود: فرزندان خانواده‌هایی که فرهنگ گفت و گو را به بهترین شکل ممکن نهادینه کرده‌اند در ایام بزرگسالی بسیار کم تر از سایر خانواده‌ها دچار آسیبهای مختلف اجتماعی میشوند.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران همچنین در ادامه اضافه کرد: عدم برخورداری افراد خانواده از مهارتهای ارتباطی کارکرد و هدف اصلی خانواده را به عنوان یک نهاد اجتماعی تضعیف و خدشه دار می کند.

وی با اشاره به ضرورت وجود فضای شاد در بطن خانوادهها، تصریح کرد: ایجاد شادی و نشاط در یک خانواده نیازمند هزینه یا سرمایههای اقتصادی نیست، در حالی که با کمترین سطح اقتصادی می توان شادی و نشاط را در محیط خانواده ایجاد کرد.

موسوی چلک همچنین در ادامه افزود: فرزندان خانواده‌های شاد و با نشاط حضور در محیط خانواده را به ماندن در بیرون از خانه ترجیح می دهند.

وی در برنامه‌ای رادیویی با اشاره به این که والدین الگوی مرجع فرزندان هستند، عنوان کرد: سلامت روان والدین به عنوان یک الگوی مرجع تاثیر مثبتی در رشد و زندگی فرزندان دارد، به طوری که فرزندان با الگوگیریهای مناسب از والدین خود از آسیبهای مختلف اجتماعی فاصله می گیرند.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به سرعت انتقال اطلاعات در جوامع امروزی، اظهار کرد: ارتقای اطلاعات فرزندان از طریق فضای مجازی باعث شده تا نظم موجود در خانواده‌ها طبق روال سالهای گذشته عملکرد موفقی را نداشته باشد.

وی همچنین در ادامه افزود: دسترسی آسان به اطلاعات متنوع از طریق فضای مجازی باعث شده تا فرزندان امروزی از والدین خود در مسیر برخورداری از اطلاعات متنوع جلوتر باشند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.