قزوین_ مدیرکل انتقال خون استان قزوین از راه اندازی سامانه سیار خونگیری در این استان با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان خبر داد.

سامانه سیار خونگیری در قزوین راه اندازی می شود

محمدحسین برادران در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: مرکز انتقال خون این استان یکی از مراکز فعال در پذیرش اهدای خون است به گونه ای که توانستیم در این زمینه رتبه هایی را در سطح کشور کسب کنیم.

وی افزود: باتوجه به اینکه نیاز به خون یک نیاز  همیشگی است، سعی کرده ایم تا خون مورد نیاز بیماران و جامعه هدف را تأمین کنیم که در این امر خداپسندانه مردم استان قزوین با حضور در پایگاه های انتقال خون نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین از راه اندازی سامانه سیار خونگیری در این استان خبر داد و گفت: هزینه راه اندازی این سامانه برابر ۶۰۰ میلیون تومان بوده و ۲۵۰ میلیون تومان آن تا به امروز تأمین شده است.

برادران بیان کرد: امیدواریم حمایت های لازم برای تأمین سایر هزینه های این سامانه با مساعدت مسوولان انجام شود و در استانداری قول مساعدی را در این زمینه داده است.

وی با بیان اینکه سامانه سیار خونگیری ماهیانه یک بار در برخی از شهرستان های استان قزوین مستقر می شود، یادآور شد: این شهرستان ها شامل شهرستان های آوج، آبیک، الوند و بویین زهرا  است.

مدیر کل انتقال خون استان قزوین در ادامه مطرح کرد: در صورت واگذاری طبقه بالایی مرکز اهدای خون تاکستان که در اختیار راه و شهرسازی قرار دارد، مرکز اهدای پلاسما در این طبقه مستقر می شود.

برادران خاطرنشان کرد: باتوجه به مراجعه مردم به پایگاه های انتقال خون استان، شاهد کمبود فضا هستیم و برای حل این مشکل از طریق استانداری و شهرداری در حال پیگیری هستیم.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته شاهد حضور گسترده مردم در پایگاه های انتقال خون استان برای شرکت در اهدای خون بودیم اما این میزان در سالجاری کاهش یافته است؛ به عبارت دیگر از ابتدای سالجاری، شاهد کاهش ۱۰ درصدی در بخش مراجعه کنندگان و کاهش ۱۴.۵ درصدی در بخش اهدای خون بوده ایم که می طلبد مردم در این امر خداپسندانه بیشتر شرکت کنند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین تشریح کرد: در دو تا سه سال گذشته، افزایش ۹درصدی خونگیری را در استان داشتیم و توانستیم رتبه دوم را در کشور کسب کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.