استاندار خراسان رضوی گفت:طرح های اشتغال زایی روستایی فرصتی ارزشمند برای شکل گیری خوشه های تولید و زنجیره های ارزش افزوده در مناطق محروم است.

طرح های اشتغال زایی روستایی فرصت ارزشمندی برای مناطق محروم است

 علیرضا رشیدیان سه شنبه شب در نشست صمیمی با نخبگان و دانشگاهیان خراسان رضوی اظهارکرد: نخبگان برای استان نه تنها مسئله نیستند بلکه سرمایه های ارزشمندی هستند زیرا نه تنها برای خود که برای جمعیت قابل توجهی از جوانان هم اشتغال ایجاد کرده و در ارتقا تولید ، کاهش هزینه ها و بهره وری موثر هستند.

وی افزود:برای داشتن جامعه رو به رشد ضمن استفاده از ظرفیت علمی ونخبگانی،  نیازمند شکل گیری تعاملی  نظام مند بین سه حوزه حاکمیت، بخش خصوصی و مدنی هستیم تا ظرفیت توسعه و پیشرفت جامعه را فراهم کند.

رشیدیان بیان کرد: به منظور حل مشکلات دانشگاه فردوسی مسئول کارگروه کم آبی و مدیریت بحران آب استان و نیز کارگروه محیط زیست است ،جهاد دانشگاهی کارگروه اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی را عهده دار است و دانشگاه پیام نور در حوزه آسیب های اجتماعی و دانشگاه آزاد مسئله  مهاجرت و حاشیه نشینی را پذیرفته اند تا هر یک برای رسیدن به تصمیمات بهتر به حوزه اجرایی و مدیریتی استان کمک کنند .

استاندار خراسان رضوی گفت: امروزباید دانشگاه ها و مراکز علمی ما برای ایجاد اشتغال و رونق تولید  هسته های دانش بنیان را در کشور و استان شکل دهند که در این سال ها حرکت هایی در این راستا آغاز شده است.

وی تصریح کرد:  امروز دولت همه همت و تلاش خود را به کار گرفته تا ظرفیت هایی مناسبی در قالب مواد قانونی و امکانات برای به فعل درآوردن این مزیت ها و توانمندی ها فراهم کند. برای آنکه از این طریق به کارآمدی نظام برای حل مشکلات روزمره و جامعه  برسیم ، باید بتوانیم ظرفیت علمی را با امکاناتی که دولت در قالب ظرفیت های قانونی و طرح های توسعه ای مصوب کرده به منصه ظهور  برسانیم.

رشیدیان بیان کرد :از جمله این ظرفیت ها اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان از سوی دولت به طرح های توسعه ای و اشتغال زایی روستایی  است که این امر فرصتی ارزشمند برای شکل گیری خوشه های تولید و زنجیره های ارزش افزوده با توجه به ظرفیت تولید در مناطق محروم و روستایی است.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: گیاهان دارویی از جمله مزیت های استان در کشور و حتی دنیا است و می توان این توان بالقوه  را با استفاده از همین تسهیلات با تکمیل زنجیره تولید قوت بخشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.