قدس انلاین : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: نرخ اقلام کالاهای اساسی و مورد نیاز در بازار این استان از متوسط کشور پایین‌تر است.

نرخ کالاهای اساسی در خراسان رضوی ارزانتر از سایرکشور است
به گزارش  روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، قربان میرزایی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به اینکه نرخ اقلام کالاهای اساسی و مورد نیاز در بازار این استان از متوسط کشور پایین‌تر است، ضمن بررسی آخرین وضعیت ذخیره کالاهای اساسی، از دستگاه‌های عضو به‌منظور نظارت بر عملکرد بازار در ایام ماه مبارک و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، قدردانی کرد. 

وی از دستگاه‌های اجرایی خواست تا علاوه بر تامین کالاهای اساسی با استفاده از ظرفیت مباشران امین و بخش خصوصی، برای استمرار خرید  و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و مورد نیاز، برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: با تمهیدات اتخاذ شده، روند عرضه کالاهای تنظیم بازار در روزهای پایانی ماه مبارک ادامه دارد.

میرزایی، عرضه کالاهای باکیفیت و متنوع با قیمت مناسب و استفاده از مشارکت تمام اتحادیه‌ها و اصناف را مورد تاکید قرار داد و گفت: نظارت بر عملکرد بازار توسط ناظران و حضور مستمر در بازار با هدف کنترل قیمت‌ها ضروری بوده، انتظار می‌رود، تعزیرات حکومتی با متخلفان اقتصادی با جدیت برخورد کند.

در ادامه این جلسه، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز بیان کرد: انتظار می‌رود، جلسات ستاد تنظیم بازار استان به‌صورت مستمر برگزار شود و تغییر قیمت کالاهای پر مصرف در آن مورد بررسی قرار گیرد. 

علی رسولیان افزود: همچنین از دیگر انتظارات از جلسه ستاد تنظیم بازار بررسی کاهش و افزایش جهشی قیمت کالاهای اساسی در بازار است. 

وی خواستار بررسی آخرین وضعیت قیمت آن دسته از کالاهایی شد که با ارز دولتی و یارانه‌ای وارد کشور و استان می‌شوند و  تاکید کرد: با هر گونه افزایش قیمت این گونه کالاها یا عدم عرضه آن در بازار به‌شدت برخورد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.