سید جواد حسینی کیا اظهار داشت: خودروسازان مدعی شدند افزایش قیمت محصولات شان متناسب با افزایش قیمت قطعات و مواد اولیه بوده است اما متاسفانه شاهدیم که قیمت خودرو در بازار بیش از این ارقام افزایش یافته است. قرار شده از امروز سامانه ثبت نام خودرو باز شود تا از طریق ثبت نام در این سامانه بخشی از التهابات بازار خودرو کاهش پیدا کند.

گشایش سامانه ثبت نام خودرو برای کاهش التهابات / تاکید بر خروج انحصار تولید خودرو از سلطه خوروسازان بزرگ

قدس آنلاین / مینا افرازه: سید جواد حسینی کیا در گفت و گو با قدس آنلاین درباره گرانی بی رویه خودرو در روزهای اخیر و راهکارهای برون رفت از نابسامانی این عرصه، اظهار داشت: کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه جلسه‌ای با موضوع گرانی خودرو و نابسامانی‌های این حوزه داشت. در این جلسه راهکاری درباره ساماندهی بازار خودرو مطرح شد که بنا به دلایلی مسکوت ماند. بحث دیگری هم درباره افزایش قیمت‌ها بود و بر اساس آن برخی خودرو سازان همانند ایران خودرو عنوان کردند قیمت محصولات خود را به دو دسته تقسیم کرده‌اند و بدین صورت برخی خودروها به میزان ۷.۱۸ درصد و برخی هم ۹.۶ درصد افزایش داشته است. البته این خودروسازان مدعی شدند افزایش قیمت محصولات شان متناسب با افزایش قیمت قطعات و مواد اولیه بوده است اما متاسفانه شاهدیم که قیمت خودرو در بازار بیش از این اعداد و ارقام افزایش یافته است.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مباحثی که صورت گرفت، قرار شده از امروز سامانه ثبت نام خودرو باز شود تا از طریق ثبت نام در این سامانه بخشی از التهابات بازار خودرو کاهش پیدا کند و نکات دیگری هم در دستور کار جلسات بعدی قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون صنایع مجلس همچنین تصریح کرد: کمیسیون صنایع به دنبال این است تا نرخ خودرو متناسب با تورم و شرایط اقتصادی  قیمت‌گذاری شود و تثبیت پیدا کند. در این شرایط اقتصادی و خروج خودرو سازهای خارجی از کشور باید از خودرو سازهای داخلی حمایت شود، البته حمایت از این خودروسازان به معنای ارائه محصولات بی کیفیت و ارزان قیمت بودن نیست. دولت و نهادهای متولی باید از این شرکت‌های خودرویی برای تولید خودروی ارزان صادارت محور پشتیبانی کنند.

وی در ادامه افزود: البته در جلسه روز سه شنبه قرار شد انحصار تولید خودرو از سلطه دو شرکت بزرگ خودروسازی خارج شود و کمک کنیم تا تولید کنندگان دیگری به این عرصه وارد شوند و خودروی ارزان قیمت به مردم ارائه کنند تا قدرت رقابت پذریری بین تولیدکنندگان ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.