مردجوانی که برای انجام عمل سزارین،همسرش را به یکی ازبیمارستان‌های مشهد برد،جنازه نوزادش را تحویل گرفت.

سزارین، مرگ  نوزاد  را  رقم  زد

ماجرا این گونه آغاز شد که مرد جوان  برای اینکه همسر باردارش درطول مدت بارداری تحت نظر پزشک باشد، به سراغ یک متخصص زنان و زایمان می‌رود و 9 ماه دستورات پزشک را اجرا می‌کند.
زمان وضع حمل فرا می‌رسد و مادر به یکی از بیمارستان‌های معتبر شهر منتقل و قرار می‌شود تا پزشک معالج هم به بیمارستان مراجعه کند.
پزشک متخصص سرانجام به بیمارستان می‌آید. ضربان قلب نوزاد و دیگر علایم حیاتی نوزاد بررسی می‌شود، همه چیز خوب پیش می‌رود. پزشک معالج تشخیص می‌دهد زن جوان باید به صورت طبیعی زایمان و وضع حمل کند.
همین تصمیم موجب می‌شود تا همسر زن باردار نزد پزشک برود و اعلام کند، همسرم سابقه سزارین دارد و نمی‌تواند زایمان طبیعی داشته باشد.
اما گوش پزشک معالج به حرف او بدهکار نیست و طبق ادعای همسر زن باردار از سزارین امتناع و عنوان می‌کند که امتیاز بیمارستان پایین است و باید وضع حمل طبیعی باشد!
این آخر ماجرا نبود و تأخیر در زایمان آن طور که پدر نوزاد عنوان کرده است، موجب خشک شدن کیسه آب نوزاد و مرگ او می‌شود.
این گزارش حاکی است پس از آنکه پدر جای شنیدن صدای گریه کودکش، جنازه او را تحویل گرفت وغم واندوه زندگی زن و شوهر را احاطه کرد، پدر نوزاد به شعبه 202 دادسرای مشهد مراجعه و شکایتی تحت عنوان انجام نشدن عمل سزارین به بهانه پایین بودن امتیاز بیمارستان تنظیم و به بازپرس شرقی شهری ارائه می‌کند.
برهمین اساس بود که قاضی پرونده مرگ نوزاد از کارشناسان هیئت بدوی انتظامی سازمان نظام پزشکی مشهد می‌خواهد تا موضوع را بررسی و در صورت قصور رخ داده منجر به فوت، موضوع را به دستگاه قضایی منعکس کنند.
در ادامه کارشناسان پس از تشکیل جلسه هیئت بدوی و بررسی دقیق اتفاق، اعلام می‌کنند که«لازم بود پزشک معالج  سریع‌تر جهت ختم حاملگی به روش سزارین اقدام می‌نمود، بنابراین پزشک معالج به علت تأخیر در سزارین، مسئول عوارض پیش آمده برای نوزاد و فوت وی می‌باشد».
پس از آنکه قصور پزشک معالج در مرگ نوزاد مذکور اعلام می‌شود، بازپرس پرونده اوایل هفته از سازمان نظام پزشکی می‌خواهد پزشک معالج را ظرف مدت پنج روز به شعبه معرفی نماید، تا دیگر مراحل قضایی پرونده روند خود را طی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.