قدس آنلاین: وزیر تعاون کار و رفاه با بیان اینکه ۸۰ درصد از اقشار آسیب‌پذیر کشور برنامه حمایت غذایی و سبد کالا را دریافت کرده‌اند، تأکید کرد: این برنامه ادامه خواهد داشت و اموری مثل تأمین امنیت غذایی برای گروه های هدف یا غذارسانی به کودکان روستاهای محروم و مرزی برنامه‌ای بدون تعطیلی است.

80 درصد اقشار آسیب پذیر سبد کالایی دریافت کرده‌اند/ کارفرمایان از فرصت معافیتهای طرح کارورزی استفاده کنند

علی ربیعی در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره برنامه دولت افزود: در ذیل تبصره 14 میزان حمایت غذایی در سال 97، پوشش های بیمه‌ای گروه های هدف مثل زنان خانه دار  که 260 میلیارد تومان برای آن  در نظر گرفته شده و همچنین انواع یارانه ها و موضوع کمک به  بیمه سلامت و درمان و افزایش حقوق مدد جویان نهادهای حمایتی و اضافه شدن افراد در نوبت مانده و کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند اما  به تشخیص ما و با هماهنگی سازمان ‌های مردم نهاد  نیازمند شناخته می‌شوند مووضعاتی است که در جلسه یکشنبه دولت بحث و درباره آنها تصمیم گیری خواهد شد.

وی درباره برنامه دولت در مورد حذف برخی دهک‌های یارانه بگیر با اشاره به اینکه موضوع مذکور در تبصره ۱۴ بودجه مطرح است گفت: در جلسه امروز دولت فرصت نشد درباره این موضوع بحث کنیم. اما  قانون ما را مکلف کرده و گفته که دولت می‌تواند تا سه دهک را منهای اقشار نیازمند و به خصوص روستاییان از جمع یارانه بگیران حذف کند. البته تصمیم گیری در این باره بستگی دارد به اینکه ببینم سایر منابع در چه وضعی است. بنابر این قرار شد روز یکشنبه این موضوع در دستورکار دولت قرار بگیرد.

وی با اشاره به برنامه دولت برای اشتغالزایی خاطرنشان کرد: کارورزی یک سال افراد از قوانین کار و تامین اجتماعی معاف است و به همه کارفرمایان به خصوص صنوف این توصیه را می‌کنیم که از این فرصت استفاده کنند. صرفا فقط در سامانه فنی و حرفه‌ای چه متقاضیان و چه پذیرنده کارآموز می‌تواند ثبت کند و یک سال افراد به آموزش کار بپردازند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وی در مورد جذب نیرو از دانش‌آموختگان وزارت علوم هم اظهار داشت: ستادی در مجلس تصویب شد که دبیرخانه‌اش در وزارت کار است و برای آموزش مهارتی بین وزارت آموزش عالی و وزارت آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای و من پیشنهاد دبیری این ستاد را به آقای دکتر جهانگیری داده‌ام. چون مطابق قانون ریاست با معاون اول است و اگر شکل بگیرد ما یک شکل نطام‌مندی هماهنگی بین آموزش و اشتغال را دنبال خواهیم کرد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.