قدس انلاین : فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری دختر جوانی که عامل سرقت های حیله گرانه بود خبر داد.

یک زن جوان، طراح سرقتهای حیله گرانه درمشهد

به گزارش خبرنگار قدس انلاین ، سرهنگ «اکبر آقا بیگی» در تشریح این پرونده، گفت: از چندی قبل گزارش‌هایی مبنی بر سرقت از پیر زنان در مشهد به فوریت‌های پلیسی 110 اعلام و با بررسی موضوع مشخص شد، عامل این سرقت‌ها دختر جوانی است که با بهانه در خواست یک لیوان‌آب به منازل پیرزنان مراجعه و مرتکب سرقت می‌شود.

وی افزود: در حالی که تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری عامل این سرقت ها با توجه به اهمیت موضوع آغاز شده بود، خانم جوانی که فروشنده یک مغازه پوشاک بود در تماس با فوریت‌های پلیسی 110 اعلام داشت، دختری به مغازه او مراجعه و پس از آن چند مدل لباس از او خواسته و بدون انجام خرید از فروشگاه خارج شده و او پس از چند دقیقه متوجه می‌شود این فرد گوشی تلفن همراهش را به سرقت برده است.
فرمانده انتظامی مشهد گفت: تیم دایره تجسس کلانتری 14 کوی پلیس مشهد با حضور در محل و بررسی سرنخ های موجود و تصاویر ضبط شده از طریق دوربین مداربسته دریافتند این دختر جوان همان عامل سرقت‌های حیله‌گرانه از پیر زنان است و با کسب این اطلاعات پیگیری‌های علمی پرونده برای شناسایی متهم با دقت بیشتری دنبال شد.
سرهنگ آقا بیگی کفت: ماموران کلانتری 14 کوی پلیس در کمتر از چند ساعت، متهم پرونده که دختری 22 ساله است و دارای 2 فقره سابقه کیفری به اتهام کش‌روزنی و اعتیاد است را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه او را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به این مطلب که تحقیقات از سارق حرفه‌ای کش رو زن برای کشف دیگر سرقت‌های انجام شده توسط او ادامه دارد، گفت: از خانواده ها انتظار داریم نکات ایمنی و مراقبتی و هوشیاری های لازم به افراد سالخورده و یا کودکانی که در خانه تنها هستند ارائه دهند تا فرصت سوء استفاده برای مجرمان فراهم نشود .
سرهنگ آقا بیگی اظهار داشت: استفاده از تجهیزات بازدارنده سرقت ها مانند دوربین مداربسته ای که در فروشگاه پوشاک وجود داشت و منجر به چهزه زنی و شناسایی متهم این پرونده شد نیز نقش زیادی در پیشگیری از وقوع سرقت ها و همچنین پی گیری های لازم در صورت وجود هر گونه مشکلی دارد که توجه به این نکته نیز می تواند بسیار موثر باشد.

***اظهارات 2 شاکی پرونده
پیرزنی که برای مواجهه حضوری با متهم به کلانتری کوی پلیس مراجعه کرده بود، اظهار داشت: حدود چند روز قبل از ماه رمضان ، ساعت 12 ظهر بود که این خانم (اشاره به متهم) به منزل ما مراجعه و درخواست یک لیوان‌آب خنک داشت. دلم برایش سوخت و به داخل خانه رفتم تا برایش آب بیاورم. اما غافل از آن بودم که پشت سرم وارد خانه شده است.
این دختر کیف دستی ام که 60 هزار تومان وجه نقد، کارت ملی و دیگر مدارک شناسایی ام داخل آن بود را ربوده و پا به فرار گذاشت.
پیر زن دیگری که خانه‌اش در خیابان امام رضا(ع) 38 مشهد است، اظهار داشت: دختر جوان با همین ترفند وارد خانه‌اش شده و از داخل جیب‌های لباس صاحبخانه که در گوشه‌ای قرار داشته، 23 هزار تومان وجه نقد، کارت عابر بانک و مدارک خودروی را ربوده و متواری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.