ساری- حجة الاسلام ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه در سومین نشست «اخلاق حراستی» گفت: انقلاب اسلامی در مرحله اول با هدف نابودی طاغوتِ وجود و برپایی حکومت الله در قلب ها شکل گرفته است.

انقلاب اسلامی در قلب ها شکل گرفت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، این استاد حوزه و دانشگاه صبح چهارشنبه در سومین نشست «اخلاق حراستی» که با حضور مدیران و کارشناسان حراست دستگاه های اجرایی در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب درونی در تک تک اشخاص لازمه شکل گیری انقلاب بیرونی است.

حجة الاسلام ماندگاری با پرداختن به نقش انقلاب اسلامی در تمدن اسلامی خاطر نشان کرد: تمدن اسلامی مرحله آخر حرکت انقلاب است و قبل از آن باید نظام، دولت و جامعه ی اسلامی شکل گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با نقش عقل و نفس در زندگی انسان پرداخت و گفت: اگر عقل امیر باشد نفس اسیر می شود که از آن به نفس لوامه یاد می شود و همین طور اگر نفس امیر باشد این عقل است که اسیر می شود و این نفس همان نفس اماره است.

حجة الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه تربیت یعنی حُسن استفاده و نبودن تربیت در واقع عدم استفاده درست از نعمات الهی است، با اشاره به آیه ۶۵ سوره یاسین تاکید کرد: در روز قیامت نیز حسابرسی بر اساس حسن استفاده و سوء استفاده از نعمات الهی ست آنجا که تک تک اعضا و جوارح بر اعمال انسان شهادت می دهند.

ولایت بالاترین نعمت خداوند است

وی اضافه کرد: بالاترین نعمت خداوند در خانواده نعمت ولایت بوده که در اختیار آقایان است و سوء استفاده از این نعمت می تواند ریشه بسیاری از مشکلات خانوادگی نیز باشد. همچنین حسن استفاده از این جایگاه می تواند به ارتباط صمیمی و دوستانه اهل خانه با مراتب بالاتر ولایت که ولایت فقیه، ولایت ائمه و ولایت خداوند باشد، کمک موثر کند.

این استاد حوزه و دانشگاه، وظیفه اصلی جمهوری اسلامی را خدمت به مردم دانست و افزود: جمهوری اسلامی در نگاه مردم، حکومت و ولایت امامان معصوم است و باید مواظبت کرد این مهم در نگاه مردم باعث ذهنیت بد نسبت به حکومت ولایی ائمه معصوم نگردد.

حجة الاسلام ماندگاری برای تربیت درست، بر رعایت ۳ نکته مهم در زندگی تاکید کرد و ادامه داد: رضایت خداوند را در کارها را باید مورد نظر داشت چراکه داشتن نگاه توحیدی کلید همه ی کارهاست.

وی توجه به پاسخگویی در روز قیامت و در نظر داشتن حسابرسی الهی و ناامید کردن شیطان از خود را موارد دیگر در این زمینه خواند.

از کارهای اقتصادی بپرهیزید

حجة الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه حراست از کشور از سخت ترین کارهاست و نیاز بسیار زیاد به مراقبت و مواظبت دارد، گفت: از این مهم باید به خداوند پناه برد و احتیاط کرد تا خود انسان را درگیر آلودگی ها نکند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: همچنین کسی که با مشکلات و آلودگی ها سر و کار دارد باید با توسل، اذکار و ادعیه سعی در پاک کردن خود کند.

حجة الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: کارهای اقتصادی در بین کارمندان حراست از مهم ترین آسیب هاست. کارمندان حراست باید از کارهای اقتصادی پرهیز کرده و از آتش قهر الهی دور باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.