قدس انلاین : دادستان عمومی و انقلاب قوچان با اشاره به انتشار خبری مبنی بر راه‌اندازی کارخانه آساک دوچرخ در این شهرستان، گفت: این کارخانه به هیچ وجه شروع به فعالیت نکرده و تنها خط مونتاژ آن با چند کارگر فاقد تخصص و نداشتن وضعیت مشخص حقوقی و بیمه‌ای خودسرانه شروع به‌کارکرده است.

 کارخانه دوچرخه‌سازی قوچان فعال نشده است
 علی آذری ظهر امروز در حاشیه بازدید از کارخانه آساک دوچرخ به‌همراه جمعی از مسؤولین انتظامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارگران به‌کارگیری شده در این کارخانه فاقد تعهدات لازم بوده و وضعیت حقوقی و بیمه‌ای آنها مبهم است و برخی به دنبال سوءاستفاده از وضعیت اقتصادی حاکم در این واحد تولیدی هستند.

وی با یادآوری اینکه قشر عظیمی از جامعه کارگری این شهرستان که بیکار شده‌اند، دارای نارضایتی اجتماعی هستند، گفت: وکیل این کارخانه موظف بود، پیش از راه‌اندازی حتی یک واحد، قرارداد معین با کارگران بسته و میزان حقوق و بیمه آنها را مشخص کند، چون قرار نیست، دوباره قشر جدید بیکاری وارد جامعه شده و اتفاقات جدیدی رخ بدهد.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان با تأکید بر این موضوع که این کارخانه راه نیفتاده و فقط خط مونتاژ با چند کارگر بدون تخصص‌های لازم در حال کار است، تصریح کرد: شخصی خودسرانه یک واحد را راه‌اندازی می‌کند و مدعی می‌شود، کارخانه راه افتاده درصورتی‌که حتی کارگران قدیمی کارخانه نیز از این موضوع اطلاع ندارند.

مدیرعامل کارخانه دوچرخه‌سازی قوچان هنوز به‌تعهداتش عمل‌نکرده است

آذری بابیان اینکه مدیرعامل این واحد تولیدی در آخرین بازدید مسؤولان قوچان تعهداتی را به‌صورت قانونی داده بود، اضافه کرد: یکی از این تعهدات استفاده از نیروهای متخصص و حضور مدیر اجرایی با تأیید مسؤولین قوچان بود که متأسفانه هنوز به این تعهد عمل نشده است و ادعای راه‌اندازی کارخانه می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که اگر قرار است، این کارخانه راه بیفتد، نباید دنبال منفعت‌های شخصی بود و دستگاه قضایی با این‌گونه از اقدامات تعارف و شوخی ندارد، گفت: درجایی که کمک و حمایتی از تولید نمی‌شود، برخی مدعی حمایت و راه‌اندازی هستند تا از این طریق مردم را فریب بدهند.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان تأکید کرد: دستگاه قضایی به‌صورت جدی این روند را پیگیری می‌کند و اگر افرادی با فریب کارگرها به‌دنبال واردکردن لطمه به امنیت شهرستان هستند، بدانند که باید پاسخ‌گوی دروغ‌گویی‌های خود باشند.

آذری خاطرنشان کرد: خط مونتاژ موقتاً تعطیل می‌شود تا وضعیت حقوقی و قراردادی کارگران جدید به‌کارگیری شده مشخص شود و مدیرعامل نیز نسبت به تعهدات حقوقی خود مبنی بر به‌کارگیری نیروهای متخصص و مدیر اجرایی مورد تأیید مسؤولان شهرستان اقدام سریع کند.

وی ادامه داد: چگونه می‌شود، مدیرعامل کارخانه‌ای به این وسعت حضور نداشته و ادعای راه‌اندازی صورت بگیرد، درصورتی‌که باید مدیرعامل شخصاً حضور پیداکرده و نظارت بر کارها انجام بدهد.

گفتنی است؛ دو روز گذشته رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان در گفت‌وگو با خبرگزاری‌های مختلف  از فعال شدن دوباره بزرگ‌ترین کارخانه دوچرخه‌سازی خاورمیانه پس از 16 ماه تعطیلی وقفه در فعالیت تولیدی، خبر داده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.