قدس انلاین – سعید کوشافر: درحالیکه ظهرامروز رییس اتحادیه طلاو جواهر مشهد قیمتهای گزافی برای طلاو سکه درمشهد اعلام کرده بود دقایقی قبل یکی از طلافروشان مشهدی درتماس با خبرنگار قدس انلاین قیمتهای اعلام شده از سوی اتحادیه را حبابی دانست که تنها چند ساعت وحتی کمتر دوام داشت ...

بلبشو دربازارسکه وطلای مشهد بخاطر قیمت دلار/ طلا امشب 5هزارتومان ارزان شد،سکه 100هزارتومان/ مردم هجوم اورده و سکه میخرند

او اعلام رسمی آن را از سوی مراجع رسمی غیر قابل قبول دانست و گفت : یک مقام صنفی باید دقیق باشد و بداند که قیمتهای حبابی دوام نمیاورد نه اینکه با بیان این قیمتها طلا فروشها را در معذوریت قرار دهد چرا که مردم مراجعه کرده ومیخواهند با این قیمت سکه یا طلا یشان رابفروشندو اگر طلا فروشها نخرند به انها هزار جور برچسب میزنند.

ظهرامروز رییس اتحادیه طلا وجواهر مشهد قیمت هرگرم طلای 18عیاررا 217هزارو 300تومان وقیمت هرسکه امامی را  2میلیون و 600هزارتومان بیان کرد؛ این درحالی است که امشب طلا با قیمت 212هزارتومان وسکه امامی با قیمت 2میلیون 520هزارتومان درتابلوی طلافروشها رویت میشد.

***طلا امشب ارزانترشد

به گزارش خبرنگارما از بازار طلای مشهد امروز نیز مانند روزهای بعد تعطیلات بازارطلا روندی عجیب را بخود گرفته بود که ناشی از بازار دلار درکشور بود. به گفته طلا فروشان مردم میخواهند از کاروان گرانی عقب نمانندو چون خرید دلار به صورت ازاد برایشان مقدور نیست روانه بازار طلا شده اند.

سهرابی میگوید : کسانی که سرمایه های بزرگتری دارند  پول خود را صرف خرید ملک وزمین میکنند ،سرمایه های متوسط راهی بازار خودرو شده وکسانی که سرمایه های کوچک کمتر از 50میلیون دارندو میخواهند ازگرانی عقب نمانند راهی بازار سکه و طلا شده اند.

وی با بیان اینکه طلا بخاطر اجرت وسودی که داردکمتر مورد توجه واقع شده است گفت : مشتریان این روزهای بازار سراغ سکه میگیرند البته آنها تمایل دارندکه دلار بخرند و همین امر هم باعث شده  تا برخی طلا فروشها درکناره به فروش دلار هم بپردازند .

وی بابیان اینکه وقتی بازار ازاد وجود ندارد خبرهای غیر موثق بازار ارز را میچرخاند میگوید امروز شنیدم دلار به 6500تومان هم رسیده اما درمقابل بانک ملی با قیمت 6300تومان به صورت غیر رسمی وغیرقانونی خرید و فروش میشود.

به گفته وی امشب هرسکه امامی 2میلیون و520هزارتومان وهرگرم طلای 18عیار به قیمت 212هزارتومان معامله میشود.

***بازار هنوز درشوک است                                       

درهمین حال رییس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: بازار طلا، سکه و دلار  همچنان کساد است و کمتر شاهد معامله هستیم.

باقر معبودی‌نژاد در خصوص آخرین وضعیت بازار سکه و دلار، ظهار کرد: در حال حاضر بازار بسیار بحرانی بوده، با وجود اینکه اعلام شده که دلار آزاد ۶۵۰۰ تومان است، اما امروز دلار و سکه افزایش قیمت داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سکه را تا قیمت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز با قیمت ۲۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان معامله می‌شود.

***به جای ارز سکه میخرند


رییس اتحادیه طلا و جواهر مشهد افزود: همچنین سکه تمام بهار آزادی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شود، اما با این وجود بازار کساد است قیمت دلار نیز متفاوت بوده تا ۷۳۰۰ تومان در بازار غیر رسمی معامله می‌شود.

معبودی‌نژاد خاطرنشان کرد: با این وجود خرید و فروش انجام می‌شود زیرا بعضی افراد نیاز دارند و خواستار آن هستند که پول خود را به ارز تبدیل کنند. وی تصریح کرد: در مجموع در بازار سکه معامله‌ انجام می‌شود اما بازار طلا با افت مواجه شده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر مشهد خاطرنشان کرد: همچنین قیمت‌های حال حاضر بسیار وحشتناک است و فکر نمی‌کنم قیمت ارز کاهش پیدا کند اما شاید یک ثباتی را در بازار به وجود آید.

معبودی‌نژاد تاکید کرد: خروج آمریکا از برجام نیز بر بازار دلار و طلا تاثیرگذار بوده، علاوه بر آن دولت نیز دلاری را عرضه نکرده و با وجود تقاضای زیاد و عرضه کم شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.وی اظهار کرد: با محدود شدن عرضه ارز دولتی اغلب افرادی که به دنبال جذب سرمایه هستند، خرید سکه را بر ارز ترجیح داده اند.
وی گفت: خرید و فروش مصنوعات طلا رونق زیاد ندارد و کسانی که نیاز مبرم به این نوع مصنوعات برای برگزاری جشن و مراسم خاص دارند، اقدام به خرید این مصنوعات می نمایند.
معبودی نژاد افزود: 160 کارگاه طلا سازی و یکهزار و 380 طلا و جواهر فروشی دارای جواز کسب در مشهد فعالیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.