همدان - عضو شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه شورای شهر همدان باید شیشه‌ای و شفاف عمل کند، خطاب به رئیس شورا گفت: اگر می‌خواهید بایکوت کنید اعلام کنید.

شورای شهر شفاف عمل کند

به گزارش قدس آنلاین  علی‌اکبر کاووسی امید در صحن علنی شورای شهر همدان در واکنش به محدودیت کردن دسترسی اعضای شورا به سامانه دریافت نامه‌های شورا اظهار کرد: بنده نسبت به این موضوع معترض هستم و تمام اعضای شورای شهر همدان باید به این سامانه دسترسی داشته باشند.

وی پس از سخنان رئیس شورا خطاب به وی گفت: اگر می‌خواهید بایکوت کنید، اعلام کنید. شورای شهر باید شیشه‌ای و شفاف عمل کرده و تمامی موارد را به اطلاع مردم برساند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: وضعیت پروژه تقاطع غیرهمسطح سردار شهید همدانی ابهاماتی دارد که انتظار می‌رود تا یک هفته آینده شهرداری در این زمینه پاسخگو باشند و مسائل را شفاف‌سازی کند.

وی درباره برخی سفرهای خارجی اعضای شورای شهر همدان نیز گفت: اگر به دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی هستیم باید از سفرهای خارجی دستاوردهای لازم را داشته باشیم و اهداف این سفرها مشخص شود.

رئیس کمیسیون نظارت، حقوقی و اداری شورای شهر همدان هم برگزاری جلسات مستمر و تشکیل کمیته های تخصصی مرکز مطالعات شورا را قابل تقدیر دانست و گفت: مطالعاتی که در مرکز انجام می‌شود باید راهبردی بوده و برای پیشبرد اهداف شهردای باشد و خروجی و اثر کارها در حوزه عملکرد شهرداری دیده شود.

سیدمسعود عسگریان اضافه کرد: لازم است کارگروه‌ها و اتاق‌های فکر مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا به دنبال روانسازی و تسهیل امور مردم در حوزه مدیریت شهری باشد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز در این جلسه گفت: مرکز مطالعات شورای به جهت پیشبرد برنامه‌های در نظر گرفته شده و تامین اهداف تعریف شده، علاوه بر کمیته‌های تخصصی، اقدام به تشکیل کارگروه‌ها و هیات‌های اندیشه‌ورز با حضور اساتید برجسته و توانمند هیئت علمی، کارشناسان مرتبط و خبره و مدیران موفق شهری در بررسی موضوعات شهری  و دارای اولویت کرده است.

حمید بادامی‌نجات با اشاره به اینکه شورای هر شهر به نوعی وجدان عمومی آن شهر و ساکنان آن محسوب می‌شود، اضافه کرد: در مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا، سعی و تلاش بر آن است تا با بهره گیری از گستره اختیارات موجود و شکل دادن ساختاری متناسب با اهداف تعریف شده، ضمن در نظرگرفتن  فضای حاکم بر شهر، نیازها و اولویت‌های  شهری بتوان شاهد گام‌هایی موثر بود.

وی با بیان اینکه اصل حاکم و جدایی ناپذیر در تصمیم سازی‌ها، تصمیم‌گیری‌ها  و انجام موفقیت آمیز با حداقل هزینه در پروژه‌های شهری؛ بررسی، پژوهش و مطالعه است، اظهار داشت: هدف از تشکیل هیات‌های اندیشه ورز و کارگروه‌ها در مرکز جمع آوری نظرات کارشناسان و متخصصان حوزه مدیریت شهری، تامین نیازهای مطالعاتی و کارشناسی شورای اسلامی شهر و شهرداری، ارزیابی مسائل و مشکلات مدیریت شهری در همدان و بررسی موردی موضوعات ارجاع شده از کمیسیون‌های شورا، معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری است.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.