همدان - مریم سمایی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از تشکیل جلسه کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی شهرهای بهار، لالجین و صالح‌آباد در محل دفتر معاونت محترم امور عمرانی استانداری همدان با حضور اعضاء کمیسیون خبر داد.

تشکیل جلسه کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی شهرهای بهار، لالجین و صالح‌آباد استان‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، مریم سمایی بیان کرد: در راستای رسیدگی به مشکلات شهروندان و سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح‌های شهرسازی از جمله بازگشایی و تعریض معابر، تحقق‌پذیری کاربری‌های عمومی و غیرانتفاعی شهری، پیشنهادات مختلفی مطرح شد که اعضاء در عین نظر گرفتن حقوق مالکین بر حفظ حقوق تمامی شهروندان در راستای عدالت شهری در توزیع خدمات تأکید داشتند.

سمایی افزود: در این جلسه، موضوع اصول شهرسازی و احداث معابر و شبکه دسترسی مناسب مبتنی بر واقعیت‌های کنونی شهر از جمله اولویت‌های مهم بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا تعدادی از پرونده‌ها با اولویت حل مسائل و مشکلات فوری شهر و شهروندان از جمله کمک به تکمیل تعریض و آزادسازی کمربندی در شهر بهار جهت تسهیل در رفت و آمد عمومی و حل مشکلات ترافیکی شهر، جابجایی و ابقاء معابر و برخی از کاربری‌ها از جمله آموزشی و مسکونی مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی یادآور شد: ضمناً در شهر لالجین نیز اصلاح خط پروژه برخی معابر از جمله کوچه وحدت، ضلع شمالی بلوار معلم و در شهر صالح‌آباد نیز با توجه به ضرورت ساماندهی بخشی از محور ورودی شهر و ایجاد رونق و همچنین سیمای شهری مطلوب طرح بلوار الغدیر مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

سمایی در پایان عنوان کرد: در این جلسه بر توسعه متوازن شهرها و توزیع امکانات و دسترسی برابر همه شهروندان که در اولویت اقدام کمیسیون ماده پنج بوده و بر حرکت در چارچوب ضوابط و مقررات تأکید شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.