اهواز_ در حالیکه بحث مشکلات کوی مهدیس در اهواز این روزها بحث داغ و روز مسئولان و رسانه هاست، متاسفانه به گوش می رسد در منطقه فرهنگیان و جانبازان کوی مهدیس ۳ روز تمام است به طور کامل آب قطع شده است.

دو منطقه از مهدیس، سه روز در بی آبی کامل است

قدس آنلاین_ گروه استانها_ طیبه قاسمی؛ در حالیکه بحث مشکلات کوی مهدیس در اهواز اینروزها بحث داغ و روز مسئولان و رسانه هاست و دیروز دو مقام عالی شهر و استان به کوی مهدیس رفته و قصد رصد مشکلات از نزدیک را داشتند تا "در آینده ای نزدیک منطقه مهدیس اهواز با داشتن استاندارد های لازم قابل سکونت شود!" متاسفانه به گوش می رسد در منطقه فرهنگیان و جانبازان کوی مهدیس ۳ روز تمام است به طور کامل آب قطع شده این موضوع به جایی کشیده شده که امروز ساعت ۹صبح مردم از جمله خانمها در اعتراض به این وضعیت در خیابانهای منطقه هستند؛ سوالی که پیش می آید این است چطور در بازدید سراسری مسئولان کسی متوجه نشد ۳ روز در این گرما قسمتی از کوی مهدیس آب نداشته؟ آیا سر زدن به یک سری پروژه های از پیش تعیین شده و بی دردسر رسیدگی به مشکلات مردم است؟

از سویی شاید بتوان نوک پیکان تقصیر را به سمت مدیریت راه و شهرسازی نیز گرفت که مهدیس را مانند مسکن مهر به تعاونی سپرده تا شرایط آن اینگونه رقم خورد.

تهیه آب با دبه های بیست لیتری

یکی از اهالی این منطقه به خبرنگار ما می گوید: ۳ روز است با وجود قرار داشتن در ماه مبارک رمضان قطره ای آب نداریم، مردم مجبورند با دبه های بیست لیتری از شهر آب بیاورند، این مشکل خانمها را نیز کلافه کرده و همه تصمیم گرفته اند امروز به این وضعیت اعتراض کنند.
یکی دیگر از اهالی توضیح می دهد: من یکی از مشترکین آب هستم قبض آب برایم می آید و یک ریال هم بدهی ندارم اما سه روز است برا شستن دست هم آب نداریم.
او با اشاره به اینکه از سال ۸۸ برای انشعاب آب و فاضلاب به اداره آبفا پول داده اند، اضافه می کند: ۸ سال از زمانی که  هزینه کردیم و فاضلاب ها را به شبکه وصل کردند می گذرد اما برای اتصال شبکه نیامدند و این باعث ایجاد چاه های فاضلاب شده و مردم با وجود پرداخت بهای آب و فاضلاب مجبورند شخصا چاه ها را تخلیه کنند. غیر از آن گفته اند پول انشعاب را بدهید تا بعد از اتمام، پولی که ۸ سال پیش داده اید برگردانند حالا به چه صورت و چه زمانی نمی دانیم.
این شهروند می افزاید: این سه روز قطعی آب باعث سرقت های زیاد در محله ها هم شده، مردم به دلیل بی آبی خانه ها را خالی می کنند سارقین هم پی برده اند کمین می کنند و اقدام به شرقت از منازل می کنند.

۴۰ هزار انشعاب غیر مجاز در اهواز مشکل بیان شده ای است که بیشتر هم در مناطق حاشیه ای است و این انشعاب غیر مجاز و کوتاهی تعاونیها دو تکه پازل قطعی آب مهدیس شده است چرا که تعاونی ها علاوه بر انشعاب، نصب فاضلاب و آسفالت را نیز بر عهده دارند و وظیفه شهرداری و آبفا نگهداری درست از این زیر ساخت هاست. 

تصمیمات گذشته مشکلات این منطقه را باعث شده

رئیس شورای شهر اهواز مشکلات حاد منطقه را نتیجه تصمیمات گذشته می داند و اظهار می کند: زیر ساخت ها درست کار نشده و آماده نیست مسئله آب هم در اهواز اوضاع خوبی ندارد.
محمد جعفر فلسفی با تاکید بر انجام تمرکز بیشتر بر مناطق حاشیه و موضوع کمبود آب بیان می کند: باید دقت بیشتری صورت گیرد تا دقیقا بدانیم مشکل کجاست و آیا فقط قسمت فرهنگیان کوی مهدیس دچار بی آبی شده اند تا برای رفع آن اقدام شود.

گرو کشی راه رهایی مناطق حاشیه ای از بحران نیست
شرایط مهدیس خوب نیست اما ای کاش مسئولان شهری به دور از حاشیه، بازی های قدرتی و گرو کشی هایی که فقط باعث رنجش بیشتر مردم مناطق محروم می شود فکری اساسی برای رفع مشکلات جای جای شهر کنند، مهدیس ملاشیه، کیانشهر فقط یک نامند برای متولیان که قصد برطرف کردند مشکلات را دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.