جشن عید سعید فطر باحضور هزاران زائر ایرانی و خارجی و همراه با آذین‎بندی و چراغانی صحن‌ها، شعر خوانی و مدیحه سرایی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

جشن و نماز باشکوه عید فطر در حرم رضوی برپا شد

تمام خیابانهای منتهی به حرم مطهر رضوی نیز در شب عید آذینبندی شده و صبح امروز نیز نماز باشکوه عید فطر برپا شد.

حضور زائران ایرانی و خارجی و مجاوران در نماز عید، نمادی از اتحاد و همدلی در میان مردم مسلمان بود. برای اقامه این نماز باشکوه مجاوران و زائران زیادی خود را از اقصی نقاط شهر مشهد به حرم ملکوتی امام رضا(ع) رساندند تا نماز عید فطر را در این صحن و سرا اقامه کنند.

در جشن عید فطر حجت‌الاسلام خادم الخمسه در جمع زائران به بیان احکام فطریه پرداخت و گفت: زکات فطریه در دست انسان امانت است باید تلاش کرد هرچه زودتر این امانت را به صاحب آن رساند.

وی بیان کرد: فقط در یک صورت تاخیر در پرداخت فطریه جایز است و آن هم در صورتی که فقیر خاصی مدنظر ماست و اکنون دسترسی به آن وجود ندارد، در چنین صورتی باید پول فطریه را کنار بگذاریم.

خادم الخمسه ادامه داد: در مواردی چند خانواده پول فطریه خود را جمع کردند تا مبلغ زیادی را به یک فقیر بدهند و از روی مصلحت تصمیم گرفتند که پول را به صورت یکباره به آن فقیر ندهند و به ندرت این پول را به او پرداخت کنند، باید اشاره کرد که مصلحت‌اندیشی درباره مال فقیر درست نیست.

وی یادآور شد: برخی از مردم سوال می‌کنند که آیا می‌توانیم پول فطریه را به شخص فقیری واریز کنیم و در پاسخ باید گفت که باید حتما به شخص فقیر اطلاع دهیم و بدون اطلاع واریز نکنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.