نیمه اول دیدار ایران و مراکش با تساوی به پایان رسید.

تساوی ایران و مراکش در نیمه اول/ سردار آزمون مانع از پیروزی شاگردان کی روش

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در ورزشگاه سنت پترزبورگ به مصاف تیم مراکش رفت که نیمه نخست این بازی با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت. در حالی که مراکش ۲۰ دقیقه بی امان تیم ما را تحت فشار قرار داده بود، شاگردان کی روش به تدریج به بازی برگشتند و حتی می توانستند در دقایق پایانی گل اول را به ثمر برسانند.

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، روزبه چشمی، مرتضی پورعلی گنجی، امید ابراهیمی، وحید امیری، احسان حاج‌صفی، مسعود شجاعی، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد و سردار آزمون.

ترکیب تیم ملی مراکش: منیر المحمدی، مهدی بن‌عطیه، غانم سایس،  اشرف حکیمی، امین حاریت، یونس بلهنده، مبارک بوصوفه، کریم الاحمدی، حکیم زیاش، سفیان امرابط و ایوب الکعبی.

قضاوت این بازی بر عهده جونیت چاکر داور ترکیه ای است. 

* حمله بازیکنان مراکش با دفع توپ اشتباه علیرضا جهانبخش و شوت بازیکنان مراکشی همراه شد که این شوت از کنار دروازه ایران کنار رفت.

* اولین کرنر بازی در دقیقه ۳ نصیب مراکش شد. پاس بازیکنان مراکش به حکیم زیاش با خوش شانسی بازیکنان ایران همراه شد چون توپ از زیر پای زیاش رد شد. 

* ارسال بازیکنان مراکش از کنار زمین و ضربه سر یونس بالحمدان از کنار دروازه ایران به بیرون رفت. 

* در دقیقه ۶، روزبه چشمی روی بازیکنان مراکش مرتکب خطا شد. داور ترکیه ای به شدت به مدافع ایران تذکر داد.

* در دقیقه ۹ ایوب الکعبی پشت محوطه ایران صاحب موقعیت شد که شوت وی با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت. 

* مسعود شجاعی  اولین کارت زرد مسابقه را دریافت کرد.

* در دقیقه  ۱۲ ایران موقعیت نصفه و نیمه ای را روی ارسال مسعود شجاعی به دست آورد که مدافعان مراکش توپ را دفع کردند. 

* در دقیقه ۱۵ سردار آزمون در حال پایه گذاری یک حمله روی دروازه مراکش بود ولی پاس رو به عقب او باعث شد توپ دست مراکشی ها بیافتد. در این دقایق فشار مراکش کمتر از لحظات ابتدایی بازی شده است. 

* دقیقه ۱۹ خطرناکترین صحنه بازی روی دروازه ایران رقم خورد. در حالی که توپ در محوطه شش قدم ایران قرار داشت، سردار آزمون به اشتباه آنرا دفع کرد و توپ مقابل پای بازیکن مراکش افتاد. بازیکن مراکش هم به سمت دروازه ایران شوت کرد که علیرضا بیرانوند به خوبی آنرا دفع کرد.

* بالاخره نوبت به حمله ایران رسید. در دقیقه ۲۱ ضد حمله ایران توسط جهانبخش و انصاریفرد رقم خورد ولی توپ انصاریفرد در محوطه مراکش از دست رفت. 

* در دقیقه ۲۲ ایران پشت محوطه مراکش صاحب یک ضربه کاشته شد. ارسال حاج صفی توسط بازیکنان مراکش دفع شد و توپ به اوت رفت. 

* تیم ایران در دقیقه ۲۵ هم می توانست توسط سردار آزمون خلق موقعیت کند که شوت سردار از یک زاویه دیگر به اوت رفت.

* بازی سرعت زیادی گرفته است. بازیکنان مراکش برای گلزنی در دقیقه ۲۶ اقدام به شوت زنی کردند که روزبه چشمی خودش را جلوی توپ انداخت و آنرا دفع کرد. 

* تیم ملی ایران به تدریج فشار مراکش را کم می کند و برای مالکیت توپ «جان» گرفته است. کی روش کنار خط تاکید می کند بازی آرام شود.

* در دقیقه ۳۰ امین حارث بازیکن مراکش داخل محوطه جریمه ایران اقدام به شوتزنی کرد که علیرضا بیرانوند به خوبی آنرا گرفت. 

* روزبه چشمی مدافع پیش تاخته ایران روی ارسال یک ضربه کاشته درون محوطه مراکش صاحب موقعیت شد ولی شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت. 

* در دقیقه ۳۴ کریم الاحمدی سردار آزمون مهاجم ایران را در یک موقعیت ضد حمله به زمین انداخت. مدافع مراکش بعد از این خطا، از داور کارت زرد گرفت. 

* ضربه کاشته علیرضا جهانبخش با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

* دقیقه ۳۷ سردار آزمون دچار مصدومیت شد ولی آسیب دیدگی وی جدی نبود و این بازیکن به بازی ادامه داد.

* در دقیقه ۴۳ امید ابراهیمی پایه گذار ضد حمله عالی شد ولی سردار آزمون قدر موقعیتی که ابراهیمی و وحید امیری برای او فراهم کردند و این مهاجم را در موقعیتی تک به تک قرار دادند را ندانست و توپ به کرنر رفت. این بهترین موقعیت ایران در نیمه اول بود.

* احسان حاج صفی در دقیقه ۴۴ پشت ضربه کاشته پشت محوطه جریمه مراکش قرار گرفت که شوت وی از بالای دروازه حریف به بیرون رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.