۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 605726

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد، در پاسخ به اعلام دولت آمریکا مبنی بر وضع تعرفه بر کالاهای چینی، این کشور ۲۵ درصد تعرفه اضافی بر ۶۵۹ قلم کالای آمریکایی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار وضع می کند.

چین تعرفه های جدید آمریکا را تلافی کرد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد، در پاسخ به اعلام دولت آمریکا مبنی بر وضع تعرفه بر کالاهای چینی، این کشور ۲۵ درصد تعرفه اضافی بر ۶۵۹ قلم کالای آمریکایی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار وضع می کند.

تعرفه ها بر ۳۴ میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی شامل محصولات کشاورزی ای نظیر سویاست که از ۶ جولای به اجرا گذاشته خواهد شد. سویا مهمترین کالای وارداتی چین از آمریکا از نظر ارزش به شمار می رود.

به گفته وزارت بازرگانی چین، این تعرفه ها خودرو و فرآورده های آّبزی را نیز شامل خواهد شد.

فهرست ۶۵۹ قلم کالای آمریکایی طولانی تر از فهرست اولیه ۱۰۶ کالایی است که وزارت بازرگانی چین در ماه آوریل منتشر کرده بود، هرچند که ارزش کالاهای متاثر از این تعرفه ها همچنان همان ۵۰ میلیارد دلار قبلی است.

هواپیما که در فهرست قبلی منتشر شده از سوی دولت چین قرار داشت، در فهرست جدید حذف شده است.

تاریخ اجرای تعرفه ها بر ۱۶ میلیارد دلار کالای باقیمانده بعدا اعلام خواهد شد. از جمله کالاهایی که در فهرست ۱۶ میلیارد دلار کالای تحت تعرفه قرار دارند، می توان به نفت خام، گاز طبیعی، زغال سنگ و برخی دیگر از فرآورده های نفتی پالایشگاهی آمریکا اشاره کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که ۲۵ درصد تعرفه بر ۵۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین به آمریکا اعمال می کند. این اقدام مجددا آتش جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان را بر افروخته است.

ترامپ گفته، این تعرفه ها روی مجموعه ای از کالاهای مهم از نظر استراتژیک وضع خواهد شد. وی گفته اگر چین از اقدامات خود عقب نشینی نکند، اقدامات بیشتری را به اجرا خواهد گذاشت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.