قدس آنلاین: قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: ۱۰ هزار خادم به صورت شبانه روزی در ماه مبارک رمضان به زائران خدمت رسانی کردند.

ارائه خدمات به زائران حرم رضوی توسط ۱۰ هزار خادم در ماه رمضان

سید مرتضی بختیاری بیان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده در ماه مبارک رمضان روزانه ۱۵ و مجموعا ۴۵۰ جلسه تبلیغی و سخنرانی با حضور چهره های مطرح کشور در حرم رضوی برگزار شده است.

وی افزود:مراسم لیالی قدر ویژه زائران عرب و اردو زبان نیز در رواق‌ مبارکه دارالمرحمه و صحن کوثر برگزار و مراسم احیاء ویژه کودکان و نوجوانان نیز در شب‌های قدر در حرم مطهر رضوی برگزار شده است.

قائم مقام تولیت آستان قزس رضوی بیان کرد: ۱۳۵۰ جلسه پرسش‌و پاسخ و بیش از ۳۰۰ هزار سوال شرعی از طریق ارتباط تلفنی از واحد پاسخگویی به سؤالات شرعی حرم مطهر در ماه مبارک رمضان پرسیده شده است.

بختیاری همچنین از میزبانی۴ هزار معتکف در حرم مطهر و اعزام بیش از ۶۰ گروه تبلیغی و جهادی به مناطق محروم حاشیه شهر مشهد در ماه مبارک رمضان خبرداد.

وی با اشاره به پذیرایی افطاری از زائران در حرم رضوی گفت: روزانه ۱۳ هزار پرس غذا ویژه پذیرایی از مجاوران روزه‌دار در سفره اکرام رضوی به عنوان بزرگترین سفره افطاری جهان اسلام در صحن هدایت حرم مطهر توزیع شد و ۱۷ هزار پرس غذا نیز روزانه در مهمانسراهای حضرت برای زائران اختصاص داده شد. همچنین هر شب ۱۰ هزار پرس غذای گرم در حاشیه شهر مشهد توزیع شده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: دراین ماه مبارک ۱۰ هزار خادم به صورت شبانه روزی برای خدمت به زائران و مجاوران بارگاه رضوی تلاش کردند.

وی افزود: در طول ماه مبارک رمضان روزانه ۱۴ محل ترتیل و انس با قرآن و بطور کلی ۴۲۰ کرسی تلاوت قرآن با حضور قاریان برجسته بین المللی در حرم مطهر برگزار شد.

بختیاری اظهارکرد: همچنین روزانه ۸ جلسه تفسیر قرآن با حضور علما و فضلای برجسته کشور در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.