از اوضاع مسکن و سکه و لوازم خانگی و موادغذایی با دلی خون می گذریم و نمی گذریم تا برسیم به دیوانه بازار خودرو... داخلی و خارجی سوا نمی کنیم... که این روزها کنترل و نظارت شامل حال هیچ کدامشان نیست بوضوح!ُ

قدس آنلاین - گروه استانها - رقیه توسلی: لیست غیرمنطقی قیمت ها را برای چندمین بار می خوانیم و از هم می پرسیم این آش پُرچرب و نخوردنی، دستپخت کیست؟ خودروساز، واردکننده، واسطه، خودمان یا آقای وزیر؟

قصه سرِ بیست - سی میلیون تومانی ست که انداخته اند روی سرِ تولیدات داخلی و چند ده میلیونی که سند زده اند به نامِ اُتول های خارجی... و بهای پرداختی خودروها را چنان کشانده اند بالا که کار دیگر از کله تکان دادن و نوچ نوچ گذشته است.

به هر دری می زنیم، بدانیم حالا وزارتخانه ذیربط برنامه اش با این حاشیه چاق و ناهمگون ارقام یک شبه چیست، سرِ سوزنی دستگیرمان نمی شود!

بحث سرِ حباب میلیونی افزایش است نه فشار روی مردمان خریدار! که با این گرانی بی قواره و مضحک، دیگر توان مالی سفارش خودرویی نمی ماند!

آخر چه می شود که یک شبه قیمت یک برند دوبرابر شده و آنوقت وزارتی با نام صنعت، معدن و تجارت هنوز مشغول بکار است و سازمان های نظارتی و مقام های مسئول - آنطور که از شواهد و قرائن برمی آید - نمی روند تعطیلات.

درست است که تتمه مان را از گرانی هایِ دیگر، برداشته و آمده ایم سرِ این موضوع گپ مختصری بزنیم. سرِ چهارچرخ هایی که این روزها - بدفرم - باد به غبغب انداخته اند!

اما خُب می شود بیکار نماند و بعد از دردودل، به سبک های جدید اعتراض پیوست... مثل یک مشتری عاقل و آگاه حداقل رفت به کمپین های واقعی ملحق شد... «کمپین نه به خرید خودرو»... و خواستار اصلاح روند آشفته گرانی ها شد!ُ

که حواس مان اگر به تقاضا باشد، خودش آغاز هزار راه نرفته است...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.