قدس انلاین : امام جمعه مشهد خطاب به نمایندگان مجلس گفت: اینجا جمهوری اسلامی است و این مردم خون دادند تا شما به مجلس رفتید مراقب باشید که اسمتان در تاریخ به دنبال اسم مملکت‌فروشان و مردم‌فروشان نیاید

احتکار 90هزارخودرو برای گرانی/مردم ازگرانی به تنگ امده اند/نمایندگان مجلس مراقب باشند درفهرست مملکت فروشان نروند

 آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز عید فطر که در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد عیدفطر را عید بازگشتن به فطرت انسانی دانست و اظهار کرد: ما در عرصه زندگی به خاطر گرفتاری‌های زیادی که داریم، دچار یک سلسله آلودگی‌هایی می‌شویم که فطرت اولیه خداگرایی ما به فراموشی سپرده می‌شود.

وی با بیان اینکه مزاج انسان میدان گرایش‌ها و فطریات است، افزود: آن بخش از گرایش‌های انسان که با حیوان مشترک است با نام غریزه شناخته می‌شود و آن بخش از گرایش‌ها که مخصوص خود انسان است، آن را فطرت می‌گویند.

امام جمعه مشهد گفت: در طول زندگی انسان برحسب شرایطی که پیش می‌آید خواه‌ناخواه این فرایض و گرایش‌های مختلف اعم از انسانی و گرایش‌های مشترک با حیوانات، در کشاکش و جنگ و جدال با یکدیگر هستند و در تضاد قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه وقتی غرایض حیوانی در انسان مشتعل می‌شود، گرایش حب جمال را در انسان کاهش می‌دهد، گفت: این باعث می‌شود که انسان در زندگی مادی خود، فطرت خداگرایی را فراموش کند و آن در ضمیر ناخودآگاه انسان مخفی شود.

علم‌الهدی تصریح کرد: یک ماه روزه گرفتیم، نماز خواندیم و شب‌ها در خانه خدا انابه کردیم و این موجب شد به فطرتی که در باطن ما مربوط به خداگرایی است و سرکوب شده بود، بازگردیم.

امام جمعه مشهد در دومین خطبه نماز عید فطر به سالروز شهادت شهدای حزب مؤتلفه اشاره کرد و گفت:  روزی که امام را به ترکیه تبعید کردند در یک فضای تاریک سراسر اختناق و خفقان، چهار عنصر غیور، دلاور، متعهد و زاهد و مجاهد به عنوان وظیفه دینی  و انقلابی خود یک جاسوس ناپاک انگلیسی آمریکایی به نام حسنعلی منصور ملعون را به جهنم فرستادند و به همین دلیل آنان را اعدام کردند.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه مجاهدت شهدای موتلفه دو پرده را برای ما می‌گشاید، گفت: نخست اینکه، در شرایط حاکمیت مستشاران آمریکایی بر این مملکت و یک نظام دست‌نشانده مزدور آمریکا و تا بن دندان مسلح، در آن اختناق و خفقان انسان‌های غیور، دلاور، انقلابی و از خود گذشته بزرگترین حرکت را انجام دادند به‌طوری که اگر آن مزدور ناپاک به درک نرفته بود، مشکلات زیادی در سلطه دشمن بر این مملکت پدید می‌آمد.

وی همچنین افزود: وقتی این افراد در چنین فضایی غیرتمندانه ازخودگذشتگی کردند، امروزی که ما خوشبختانه به برکت امکانات و اقتدار عظیم این نظام متکی هستیم، چگونه می‌توانیم در مقابل دشمن کوتاه بیاییم؟

علم الهدی ادامه داد: پرده دومی که در این قضیه گشوده می‌شود این بود که این افراد با ترور حسنعلی منصور نقشه شوم آمریکایی انگلیسی که قرار بود هستی ما را ببرند و بر ما مسلط شوند را نقش برآب کردند.

امام‌ جمعه مشهد در ادامه یادآور شد: از دوران قاجار تاکنون قریب به دو قرن سلطه استعمار انگلیس و یک ربع قرن چکمه‌های جائرانه ۴۰ هزار مستشار آمریکایی، نتیجه مصوبات مجلس و قرارداد با کنوانسیون‌های خارجی و هم‌دست شدن با نقشه‌ها و مقررات دنیای شوم مستکبر استعمارگر بود.

وی در تکمیل این توضیح افزود: قاجار و پهلوی مردم خود را به وسیله مصوبات مجلس شورای ملی و هم‌پیمانی با کنوانسیون‌ها و قراردادهای بین‌المللی که بوسیله آمریکا و انگلیس دیکته شده بود، فروختند.

علم‌الهدی خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: مراقب باشید، خدای ناکرده اسمتان در تاریخ به دنبال اسم مملکت ‌فروشان و مردم‌فروش‌ها نیاید و بعدها نگویند شما هم با تصویب FATF و لایحه پولشویی کنوانسیون‌ خارجی، دشمن را بر تراکنش‌های بانکی این ملت و کشور مسلط کردید. اینجا جمهوری اسلامی است و این مردم خون دادند تا شما به مجلس رفتید.

وی اضافه کرد: هنوز ناله پدرها و مادرهای شهید بلند است و بچه‌های جوانمرد ما در کویر شام و ساحل دریای مدیترانه برای حفظ نظام و اسلام دارند جان می‌دهند، این با حکومت قاجار و پهلوی فرق می‌کند که مصوباتشان مردم و مملکت را بفروشد و خدای ناکرده مصوبات مجلس ما هم همین اثر را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان‌ کرد: ما در مقابل دشمنی هستیم که بعد از رحلت پیامبر تا امروز در طی ۱۴ قرن این سیلی را از انقلاب نخورده بود و روز به روز در مقابل اقتدار ۴۰ ساله ما خود را زبون و بدبخت احساس نکرده بود، ‌بنابراین با امکانات می‌خواهد ما را از پا دربیاورد.

وی به توضیح فوق افزود: قرار گرفتن در یک تنگنای اقتصادی نباید موجب شود که افراد در اصناف و اقشار مختلف مقابل نظام ایستاده و برضد نظام اعتصاب کنند.

علم الهدی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس را با دست خالی و جان بچه‌های مردم به پیروزی رساندیم، بنابراین نباید شکم و فشار اقتصادی باعث شود مردم مقاومت را کنار گذاشته، در مقابل نظام بایستند و با نظام دست به گریبان شوند.

علم‌الهدی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به مسئولان و مدیران اجرایی کشور، ابراز کرد: شما وضعیت کشور را بیش از همه لمس می‌کنید، مردم از گرانی به تنگ آمده‌اند و گرانی برای همه مردم ما طاقت‌فرسا شده است.

وی افزود: شمایی که به عنوان نخبگان مردم مدیریت نظام را به دست گرفتید بیایید با کمال قدرت و مدیریت جهادی وسط مردم و چنگ گرانی را از روی حلق مردم بردارید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: درست نیست وقتی مردم به سراغ گرانی می‌روند مبادی گرانی را در تصمیم‌گیری‌های مدیران اجرایی ببینند و اینکه امکانات خود نظام به انبارهای احتکار سرازیر شده است!

وی به احتکار خودرو توسط شرکت‌های خودروساز اشاره کرد و افزود: شرکت‌های خودروسازی، ۹۰ هزار خودرو را احتکار کنند تا قیمت آن را بالا ببرند و این امر هزینه‌های حمل و نقل را بالا می‌برد و بر روی قیمت دیگر اجناس نیز تأثیر چندبرابری می‌گذارد.

امام جمعه مشهد به این توضیح افزود: این مشکل حل نخواهد شد مگر اینکه مسئولانی که خودشان در میدان دفاع مقدس جزو مجاهدان بوده‌اند، با یک مدیریت جهادی به میدان بیایند و چنگ گرانی را باز کنند. یک ماه روزه‌داری و مقاومت در مقابل نخوردن و نیاشامیدن از مردم ما قهرمانانی می‌سازد که در مقابل تحریم‌ها و فشار اقتصادی مقاومت کنند، اما مسئولان نیز باید با مدیریت جهادی بر این مقاومت بیفزایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.