قدس انلاین : استاندار خراسان رضوی از عملکرد بانک‌ها در اجرای مواد و بندهای ابلاغی انتقاد کرد و گفت: عدم اجرای ماده قانونی که توسط قوه مقننه ابلاغ می‌شود از سوی من به عنوان مجری، بانک‌ها و غیره به مفهوم عدم انجام و اجرای قانون و جرم محسوب می‌شود.

انتقاد استاندار خراسان رضوی از عملکرد بانک‌ها
به گزارش  روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان اظهار کرد : باید گمرکات و بانک‌ها با تدبیر کرده و راهکاری برای این امر مشخص کنند که مواد اولیه به واحد تولیدی منتقل و هزینه‌های مربوطه بعد از آن اخذ شود.

وی تصریح کرد : هیچ واحد تولیدی و کارخانه‌ای به هیچ وجه نباید برای ترخیص کالاها و مواد اولیه تولیدی از گمرک معطل بماند و یا تولید آن حتی برای زمان کوتاهی متوقف شود.

استاندار در ادامه در بحث ارزی ادامه داد: سامانه نیما و مباحث مربوط به گردش ارزی در کشور، سامانه‌ای جوان و جدید است و بانک مرکزی هم در این راستا برای اصلاح آن فرصت را فراهم کرده و هر یک از واحدهایی که برای تامین ارز مورد نیاز خرید ماشین آلات و تامین مواد اولیه دچار مشکل هستند، اعلام و در بخش‌های مختلف مربوطه این مباحث جمع‌بندی شده تا به بانک مرکزی برای حل و چاره اندیشی منعکس شود.

 رشیدیان در ادامه از عملکرد بانک‌ها در اجرای مواد و بندهای ابلاغی انتقاد کرد و گفت: از جمله مشکلات امروز این حوزه آن است که اجرایی شدن این بندها و مواد در درون بانک‌ها مدت‌ها زمان می‌برد و ما زمان مطلوب را از دست می‌دهیم.

رشیدیان عنوان کرد: وقتی یک ماده واحده ابلاغ می‌شود و مهلت آن هم محدود و تا پایان شهریور است و بانک‌ها الان که اواخر خردادماه است عنوان می‌کنند هنوز آیین نامه ابلاغ نشده عملا تلاش ما هم بدون همکاری و اقدام بانک‌ها به نتیجه نمی‌رسد.

وی اظهار کرد: عدم اجرای ماده قانونی که توسط قوه مقننه ابلاغ می‌شود از سوی من به عنوان مجری، بانک‌ها و غیره به مفهوم عدم انجام و اجرای قانون و جرم محسوب می‌شود و باید قانون اجرا شود و این بهانه‌ها قابل قبول نیست.

در این جلسه مسائل دو واحد صنعتی و هفت واحد تولیدی در بخش کشاورزی مطرح و پیرامون آن تصمیم‌گیری شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.