قدس انلاین : معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی از برنامه‌ریزی برای احیاء و بازپیرایی خانه‌های تاریخی امیری و بلخاست خبر داد.

خانه‌های تاریخی امیری و بلخاست مشهد احیاء و بازپیرایی می‌شود
مرجان اکبری با اشاره به بررسی مرمت و بازپیرایی خانه امیری  در بافت پیرامونی حرم رضوی اظهار داشت: خانه امیری از آثار به جا مانده دوره قاجاریه در مشهد است که در فهرست آثار ملی نیز قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پروژه خانه امیری با نظارت از سوی پایگاه میراث فرهنگی ثامن مشهد در حال مرمت است تصریح کرد: همچنین بازپیرایی خانه تاریخی بلخاست نیز در دستور کار قرار گرفته که این اثر نیز مربوط به دوره قاجاریه بوده و در سال 84 در فهرستا آثار ملی به ثبت رسیده است.

معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: از دیگر آثاری که در بافت پیرامونی حرم منور رضوی قرار دارد و احیای آن در دستور کار است حسینیه قدیمی قمی‌ها در مشهد است که آداب و مناسبات مذهبی در آن صورت می‌گرفته و تبدیل به بخشی از هویت و تاریخ مشهد شده است.

اکبری همچنین با اشاره به آخرین وضعیت سرای عزیزالله اف گفت: میراث فرهنگی آماده بازپیرایی این بازار تاریخی است و البته در این زمینه باید زمینه برای مشارکت کسبه نیز فراهم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.