قدس انلاین : وضعیت ساختمان مرکزی انتقال خون خراسان رضوی با پیشرفت فیزیکی پائین همچنان بلاتکلیف است و گویا قرار نیست این ساختمان به بهره برداری برسد.

وضعیت ساختمان مرکزی انتقال خون خراسان رضوی همچنان بلاتکلیف است

احداث ساختمان مرکزی انتقال خون خراسان‌رضوی موضوع جدیدی نیست؛ بحثی است 10 ساله یا بیشتر که در زمان دولت نهم به تصویب رسید.

به مانند بسیاری پروژه‌های دیگر، روند کلنگ‌زنی آن سریع اما با همان سرعت هم روند ساخت و ساز و پیشرفت پروژه متوقف شد و روند ساخت این ساختمان در حال حاضر با گذشت حدود 8 سال از شروع عملیات ساختمانی با پیشرفت تقریبی 30 درصد به طور کلی متوقف شده است.

در مقطعی صحبت از واگذاری این ساختمان به بخش خصوصی در پی ناتوانی دولت‌های نهم، دهم و یازدهم از تامین بودجه این ساختمان بود؛ موضوعی که با توجه به مدت زمان طولانی احداث دور از ذهن به نظر نمی‌رسید. احداث مشارکتی ساختمان مرکز و پالایشگاه انتقال خون خراسان‌رضوی و کمک خیرین نیز از دیگر گزینه‌های مطرح شده برای به بهره‌برداری رسیدن این ساختمان بود.

به نظر می‌رسد در این میان تنها عدم تامین منابع مالی و تعریف اشتباه این پروژه و تخصیص قطره چکانی بودجه و در نهایت عدم توجه کافی مسئولان و نمایندگان استان در سال‌های اخیر به این موضوع را باید تنها دلیل اصلی مسکوت ماندن پروژه دانست.

خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی پیش از این در گزارشی به بررسی وضعیت 10 ساله بلاتکلیفی این ساختمان پرداخت اما به نظر می‌رسد همچنان وضعیت این ساختمان بلاتکلیف است و فعالیت عمرانی در آن مشاهده نمی‌شود.

مشاهدات میدانی خبرنگار تسنیم خراسان رضوی از محل احداث این پروژه بیانگر این است که ساختمان مرکزی انتقال خون استان همچنان نیمه کاره باقی مانده و گویا قرار نیست این ساختمان به مرحله تکمیل نهایی برسد.

انتقال خون خراسان رضوی وظیفه خطیری در تامین خون برای بیمارستان‌های مشهد و استان دارد و به نظر می‌رسد احداث ساختمان مرکزی این اداره کل می‌تواند نقش مهم و خطیری در تامین سلامت داشته باشد و قطعا مسئله‌ای نیز بالاتر از سلامت محوری وجود دارد. واقعا باید بررسی شود علت این همه تعلل در تکمیل این ساختمان چیست؟

این ساختمان در حال حاضر با پیشرفتی در حدود 30 درصد رها شده است و متولیان باید پاسخگو باشند که برای تکمیل این پروژه نیمه تمام چه کرده‌اند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.