دبیر فراکسیون بنادر، دریانوردی و صنایع دریایی مجلس با بیان این‌که ایجاد بنادر نسل سوم باعث کاهش قیمت محصول نهایی می‌شود از نحوه همکاری وزارت صنعت، بانک مرکزی، گمرک و سازمان امور مالیاتی برای ایجاد بنادر نسل سوم انتقاد کرد.

انتقاد نماینده مجلس از نحوه همکاری وزارت صنعت با سازمان بنادر

به گزارش قدس آنلاین،علی گلمرادی با بیان اینکه ایجاد بنادر نسل سوم موجب ارتقای سطح اقتصادی کشور، بهبود وضعیت اشتغال، تکمیل زنجیره تولید می شود، اظهار کرد: باید در جهت ایجاد صنایع پایین دستی و تکمیلی در بنادر گام برداشت تا کارخانجات تولیدی در محوطه های بندری شکل گرفته و  در نهایت کالا در بندر تولید شود.

وی  افزود: تخفیف در عوارض، معافیت های مالیاتی و کاهش مسیر و هزینه حمل و نقل موجب کاهش قیمت محصول نهایی در بنادر نسل سوم خواهد شد.

گلمرادی با تاکید بر اینکه باید سرعت حرکت به سمت ایجاد بنادر نسل سوم افزایش پیدا کند، تصریح کرد: حرکت در مسیر ایجاد بنادر نسل سوم آغاز شده  است و به طور قطع با حمایت سایر بخش ها  روند شکل گیری بنادر نسل سوم سرعت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان ها و نهادهای مختلف باید سازمان بنادر و دریانوردی را در ایجاد بنادر نسل سوم همراهی کنند، اظهار کرد: وزارت صنعت، بانک مرکزی، گمرک و سازمان امور مالیاتی از جمله دستگاه هایی هستند که باید سازمان بنادر و دریانوردی را در مسیر ایجاد بنادر نسل سوم و رونق آن همراهی کنند.از طرفی می توان  اراضی مناسب با هدف ایجاد بنادر نسل سوم را در نظر گرفت و مجوزهای مربوطه به سهولت صادر شود تا شاهد تولید با ارزش افزوده بالا باشیم و بتوانیم به راحتی محصولات تولید شده در منطقه را چه به سرزمین اصلی و چه به خارج از کشور صادر کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.