جهانبخش گفت: بازی اول برای ما حکم فینال را داشت اما اکنون می توانیم با ذهن راحت تری مقابل اسپانیا به میدان برویم و شانسمان را مقابل این تیم امتحان کنیم تا به بازی تعیین کننده آخر مقابل پرتغال برسیم.

 با ذهن آرامتری به مصاف اسپـانیا می‌رویم

به گزارش قدس آنلاین، مصدومیت جهانبخش در نیمه دوم همه را ترساند. پسر محجوب تیم ملی که از ناحیه عضله دوقلوی پا دچار مصدومیت شد بعد از بازی اعلام کرد که مشکل وی حاد نیست و به بازی‌های بعدی می‌رسد.
گفت‌وگوی خبرنگار قدس با این بازیکن را در سن پترز بورگ می‌خوانید.

■ نظرت در مورد تاکتیک بازی ایران مقابل مراکش چه بود؟
ما فشرده بازی کردیم و تلاش کردیم خوب دفاع کنیم تا نوبت موقعیت های ما نیز فرا برسد. اگر صادقانه بخواهم بگویم می خواستیم مراکشی ها را کلافه کنیم. چون می دانستیم اگر فشرده باقی بمانیم، فضاها را ببندیم و نگذاریم که بازی خودشان را انجام دهند، می توانیم با دست پر از زمین خارج شویم که خوشبختانه به بهترین شکل ممکن این کار انجام شد.

 پس این یک قسمت از استراتژی شما بود که آن ها را کلافه کنید؟
بله. البته تمام آن به ما دیکته نشده بود اما ما در چند هفته گذشته فیلم های زیادی از مراکش دیده و آن ها را به خوبی آنالیز کرده بودیم؛ و می‌دانستیم که اگر به بازیکنان مراکش اجازه بازی کردن را ندهیم، آن‌ها اندکی کلافه خواهند شد و ما موقعیت و فضای لازم را برای گل زدن پیدا خواهیم کرد.

■ نظرت در مورد گل به خودی چه بود؟
با اینکه گل شیرین و پیروزی بخش ما بود اما باید این را بگویم که احساس همدردی می‌کنم با بازیکن حریف که این اتفاق را رقم زد. بعد از این همه تلاش برای کسب آمادگی شرکت در مسابقات و گل به خودی در چنین دقیقه ای می تواند بسیار سخت باشد؛ اما این اتفاقات در فوتبال می افتد و امیدوارم که بتواند برای بازی بعدی امادگی خود را دوباره پیدا کند.
 نظرت در مورد شرایط بازی های بعدی چگونه است؟
ما می دانستیم که اولین بازی برای ما حکم فینال را خواهد داشت و اگر این بازی را ببریم می‌توانیم به دور بعد صعود کنیم. البته دو تیم دیگر گروه جزو بهترین‌های جهان هستند اما ما کار خودمان را انجام خواهیم داد و منتظر خواهیم شد که اتفاق خوبی برایمان رقم بخورد.

■ شما مشکلات زیادی را در راه آماده سازی پشت سر گذاشتید. تحریم های آمریکا باید مشکلاتی را به وجود آورده باشد...
من تمایلی برای ورود به مباحث سیاسی ندارم اما بزرگترین مشکلی که برایمان در چند وقت گذشته اتفاق افتاد، لغو بازی های تدارکاتی ما بود. متأسفانه دیدارهای تدارکاتی زیادی برای کسب آمادگی برای بازی‌هایی مثل امشب نداشتیم. ما می‌دانستیم که شرایط جام جهانی متفاوت خواهد بود و اگر بازی های تدارکاتی بزرگ نداشته باشیم و برنامه هایمان در این بازی ها را پیاده نکنیم دچار مشکل خواهیم شد؛ اما با همه این سختی ها، ما یک هدف را دنبال کردیم و تلاش کردیم که متحد باشیم و منتظر اتفاقات خوب بمانیم، که امشب خوشبختانه با پیروزی تمام شد.

 این اولین پیروزی ایران در جام جهانی بعد از ۲۰ سال بود؛ این تاریخ سازی چه احساسی را برای شما به وجود آورده است؟
برای ما ارزش بسیاری دارد. این بهترین نسل فوتبال کشور ما در چند سال گذشته است. شکل صعود ما به جام جهانی و عملکردمان در دور مقدماتی بسیار عالی بود اما سطح انتظارات را بسیار بالا برده است. ما می‌دانستیم که برای ثابت کردن توانایی‌هایمان باید عملکردی نزدیک به دور مقدماتی خود داشته باشیم. خوشبختانه امروز این کار را انجام دادیم؛ دفاع تیمی بسیار خوبی داشتیم  و تلاش داشتیم تا از ضدحمله برای ضربه زدن به حریف استفاده کنیم؛ به نظرم لیاقت این پیروزی را داشتیم.

 به نظرت چه چیزی در بازی مقابل اسپانیا انتظار بازیکنان تیم ملی را می کشد؟
ما می دانیم که بازی مقابل یکی از بهترین تیم‌های جهان که گروهی از بهترین بازیکنان جهان را در اختیار دارد دشوار خواهد بود؛ اما در عین حال موقعیت مناسبی برای بازیکنان ما نیز محسوب می شود که بتوانند کیفیت بالای خود را در مقابل چنین تیمی به نمایش بگذارند. به نظرم یکی از تفاوت های اصلی تیم ما با تیم های چند سال گذشته، تیم بسیار جوانی است که در اختیار داریم؛ فکر می کنم ۵ یا ۶بازیکن ما در بازی مقابل مراکش زیر ۲۳سال سن داشتند که این خود گواه نسل جدید فوتبال ایران است.  

 فکر نمی کنید که بازی مقابل اسپانیا می‌تواند یک شانس اضافه برای امتیازگیری محسوب شود، در حالی که حتی با شکست می توانید به بازی مقابل پرتغال خوشبین باشید؟
مسلما همینطور است. بازی اول برای ما حکم فینال را داشت اما اکنون می‌توانیم با ذهن راحت تری مقابل اسپانیا به میدان برویم و شانسمان را مقابل این تیم امتحان کنیم تا به بازی تعیین کننده آخر مقابل پرتغال برسیم.

 مسلما میدان جام جهانی و نگاه آنالیزورهای بهترین باشگاه‌ها می‌تواند فرصت خوبی برای نشان دادن هرچه بیشتر خودت باشد. آیا این یک چالش جدید برای تو محسوب می شود؟
نه تنها برای من بلکه برای همه بازیکنان تیم حاضر که نسل جوانی محسوب می‌شویم این فرصت بسیارخوبی است. همه ما به آینده نگاه می کنیم و به پیشرفت و شانس حضور در باشگاه های بزرگتر، که بتواند ما را به مسیر بهتری هدایت کند.

 منتظر پیشنهادهای جدید هستی؟
انشاءالله، ۱۰۰درصد منتظر پیشنهادهای جدید هستم.

 آیا پیغامی از هم تیمی هایت در هلند گرفته ای؟
بله بسیاری از هم تیمی های فعلی من در آز آلکمار برایم پیام تبریک فرستادند و هیمنطور تیم قبلی من در هلند، مربیان و مدیر باشگاه هم برایم آرزوی موفقیت بیشتر کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.