سمنان-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه سیستم آبیاری نوین در ۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان راه‌اندازی می‌شود گفت: ۸۰ رشته قنات در استان سمنان مرمت و بازسازی‌شده است.

۸۰ رشته قنات در استان سمنان مرمت و بازسازی‌شد

به گزارش قدس آنلاین، سید حسن میرعماد صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پدیده شوم خشک‌سالی و لزوم مدیریت مصرف منابع آبی در استان اظهار داشت: سال گذشته بالغ‌بر ۶۸ میلیارد تومان در حوزه آب‌وخاک استان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای کاهش مصرف آب و رونق تولید محصولات کشاورزی استان در دست اقدام است افزود: سیستم نوین آبیاری یکی از مهم‌ترین و طرح‌های اساسی برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: سال گذشته اجرای طرح سامانه نوین آبیاری در ۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان برنامه‌ریزی‌شده است که از این میزان ۳۶۰۰ هکتار آن ۱۰۰ در صد اجراشده است و مابقی به‌زودی تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرمت و احیای قنوات یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان جهاد کشاورزی برای مدیریت مصرف آب است خاطرنشان کرد: قنوات یکی از مهم‌ترین منابع تأمین آب در مناطق کویری به‌ویژه استان سمنان است.

میرعماد با بیان اینکه ۸۰ رشته قنات با طول ۳۲ کیلومتر مرمت و بازسازی شد یادآور شد: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین منابع تأمین آب در مناطق روستایی توجه به بازسازی و بهسازی قنوات می‌تواند به پایداری تولید و جلوگیری از مهاجرت روستایی کمک کند.

وی ابراز داشت: ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار دولتی برای بازسازی و بهسازی قنوات استان سمنان تخصیص یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه طرح‌های کوچک تأمین آب از دیگر اقدامات این سازمان است که می‌تواند مقدمات اجرای طرح‌های سیستم نوین آبیاری را فراهم کند بیان کرد: سال گذشته از محل اعتبارات استانی بالغ‌بر ۳ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح‌ها تخصیص یافت.

به گفته وی ایجاد استخرهای ذخیره آب از دیگر طرح‌های مهم این سازمان برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.