قدس انلاین : سر کنسول ترکیه در مشهدگفت: کشور ترکیه در راستای افزایش تعاملات دو کشور آماده تبادل توریست از ترکیه به ایران و بالعکس هست.

تبادل توریست از مشهد به ترکیه افزایش می یابد

 محمت فرهان یورولماز سرکنسول جمهوری ترکیه در مشهد در دیدار با ابوالفضل مکرمی فر مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی افزود:تقاضای افزایش تعداد توریست‌های ترکیه‌ای به ایران از طرق مختلف مطرح شده است .


وی تصریح کرد:کشور ترکیه در زمینه گردشگری تجربه زیادی دارد و با توجه به اشتراکات ترکیه و ایران می‌توان از مدل ترکیه به منظور جذب گردشگری به ایران بهره‌مند شد چرا که مسئله توریم برای ترکیه و ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.

سر کنسول ترکیه در مشهد گفت: در گذشته ترکیه با مشکل جذب توریسم روبه رو بود و با وجود اینکه کشورترکیه از نظر تاریخی جاذبه‌های زیادی داشت، اما ماندگاری توریست بسیار کم بود دلیل آن نبود زیرساخت‌های مناسب بود از این رو دولت ترکیه در زمینه گردشگری و تاسیسات گردشگری متمرکز شد و به سرمایه گذاران و بخش خصوصی امکانات زیادی اختصاص داد به طوری که در سال جاری 40 میلیون توریست با 40 میلیارد دلار درآمد پیش بینی شده است.
محمت فرهان یورولماز افزود:یکی از مباحثی که کشورها در جذب توریست باید مد نظر بیگرند معرفی کشورشان از جنبه‌های مختلف است بسیاری از مردم اروپا نسبت به کشورترکیه و ایران تصورات خوبی ندارند و حتی این کشورها را نا امن می‌دانند بنابراین باید این تصورات را کاهش دهیم.

وی گفت: در گردشگری تاریخی کشور ایران بسیارغنی است به ویژه خراسان، توریست‌هایی که آثار تاریخی برایشان اهمیت دارد حاضر هستند برای تماشای بناها و جاذبه‌های تاریخی هزینه کنند بنابراین به منظور جذب گردشگر ترکیه‌ای به ایران باید تورلیدرهای ایرانی با زبان ترکیه‌ای آشنایی کافی داشته باشند.

سر کنسول ترکیه در مشهد  با اعلام آمادگی ترکیه برای همکاری و راه اندازی دفتر گردشگری خراسان دراستانبول افزود: باید بین شرکت‌های تبلیغاتی ایران و ترکیه نیز ارتباطات و همکاری‌هایی شکل بگیرد تا هر دو کشور بتوانند تبلیغات مشترکی در راستای جذب توریست و گردشگر داشته باشند.

آمادگی خراسان رضوی برای برگزاری هفته فرهنگی در کشور ترکیه


ابوالفضل مکرمی فر مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: گروه‌های گردشگری زیادی در ایران و شهر مشهد به منظور معرفی جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی، غذا و صنایع دستی و جذب گردشگر فعال هستند، اما باید در این زمینه بها ندازه‌ای قوی عمل کرد که گردشگر قبل از سفر اطلاعات کاملی از شهرمشهد و خراسان داشته باشد.

وی افزود: نمایشگاه جهانگردی را خرداد ماه در پیش داریم که می‌تواند در جذب توریست بسیار تاثیرگذار باشد و کشورهای مختلف از جمله ترکیه به منظور معرفی و تبادلات بیشتر بین دو کشوردر این نمایشگاه حضور داشته باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی تصریح کرد:کمیته تخصصی فی مابین دو کشور به منظور بررسی راه‌های جذب توریست با حضور شرکت‌های خصوصی برگزار خواهد شد و جلسه تخصصی نمایندگان آژانس‌ها با سرکنسول برگزار خواهند کرد.
مکرمی فر با بیان اینکه به منظور توسعه همکاری بیشتر، توسعه امکانات و تاسیسات گردشگری باید جلسه‌ای مشترک با مسئولان ترکیه برگزار شود افزود: برای برگزاری هفته فرهنگی در کشور ترکیه، خراسان رضوی آمادگی کامل دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.