کرج - مدیر کل امور مالیاتی استان البرز با بیان اینکه درمیزان درآمدهای مالیاتی سال ۹۶ افزایش۲۲ درصدی را شاهد بوده ایم گفت: در ۲ ماهه اول امسال ۵۴۰ میلیارد ریال به شهرداری های استان پرداخت شده که بایستی مشخص شود این میزان درآمد در کجاهزینه می شود.

افزایش ۲۲ درصدی درآمدهای مالیاتی البرز/سهم ۴ هزارمیلیارد ریالی شهرداری ها از مالیات

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجتبی تقوی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز یکشنبه برگزار شد، اظهار کرد: با کمک و یاری اصحاب رسانه می توان کارکردها، مزایای مالیاتی وعدالت مالیاتی جهت توزیع عادلانه بین اقشار کم درآمد، رفع تبعیض و وظایف مالیاتی  رادر بین مردم اطلاع رسانی دقیق کرد.

مدیرکل امورمالیاتی استان البرز با بیان اینکه در سال ۹۶ به صورت صدرصد درآمدهایی که برای استان پیش بینی شده بود  محقق شده است، تاکید کرد: هر درآمدی که از استان البرز تامین می شود برای خود استان مصرف می شود و برای استان های دیگر ارسال نمی شود.

وی افزود:در سال ۹۶ مبلغی معادل ۹ هزار میلیارد ریال از محل مالیات مستقیم  و ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از محل ارزش افزوده درآمد داشتیم  که از ترکیب درآمدهای استان ۵۴ درصد به مالیات ارزش افزوده و ۴۶ درصد به مالیات مستقیم اختصاص دارد.

تقوی رشد مالیات مستقیم را نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد و ارزش افزوده را ۲۳ درصد برشمرد و گفت: میانگین درآمدهای مالیاتی نسبت به سال ۹۵ مبلغی معادل ۵/۲۲درصد رشد داشته است.

این مسئول دلایل رشد مالیاتی را شناسایی منابع جدید مالیاتی دانست وگفت: کشف منابع جدید از جمله شرکت ها، انبارها و مشاغل جدید بدون فشار به مودیان شناخته شده بود که در افزایش درآمد مالیاتی استان اثرگذار بوده است.

مدیرکل امورمالیاتی استان البرز با اشاره به اینکه در ۲ ماهه  سال ۹۷در بخش مالیات مستقیم ۸۹۰ میلیار ریال  و ارزش افزوده هزار و ۲۴۰ میلیارد درآمد کسب شده است، خاطرنشان کرد: در دوماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ بیش از ۹ درصد رشد مالیات مستقیم و ارزش افزوده داشته ایم.

وی اضافه کرد:از ترکیب درآمدهای استان در کل اصناف و مشاغل در سطح استان ۷ درصد مالیات و ۱۱ درصد مربوط به حقوق بگیران در بخش دولتی و خصوصی و ۴ درصد نیزمربوط به مستغلات و املاک  بوده است.

تقوی با تاکید بر اینکه بیش از ۷۰ درصد درآمدهای مالیاتی استان ار بخش شرکت ها اعم از صنعتی، تولیدی، خدماتی و بازرگانی می باشد، خاطرنشان کرد: علت رشد مالیاتی شناسایی منابع  جدید است واین در حالی است که استان البرز از لحاظ اخذ مالیات پایلوت کشور محسوب شد وسراسر کشورازاین تجربه استان البرز استفاده می کنند.

وی از جمله کارهای مهم اداره کل امور مالیاتی استان را بررسی ماده ۱۱۰ دانست و گفت: فعالیت شرکت ها دراستان در خصوص مشکلات موجود از جمله آب و هوا، کارگری را استان متقبل می شود.

تقوی با اشاره به تلاش هایی که در دو سال گذشته انجام شده است، گفت: شناسایی میزان دریافت مالیات از پرونده های مالیاتی شرکتهای کوچک و بزرگ که  ۲۰۰ پرونده مالیاتی بوده است  رشد مالیاتی را در این زمینه نشان می دهد.

وی افزود: بخش دیگر به روزرسانی پرونده های مالیاتی بود که پرونده های عقب افتاده را شامل می شود.

مدیرکل امور مالیاتی البرز در ادامه گفت: دربخش ارزش افزوده نرخ ۹ درصد است  که از این میزان ۶ درصد بخش درآمدهای مالیاتی  و ۳ درصد بخش شهرداری ها ودهیاری ها می باشد.

تقوی به میزان ۶ درصد بخش مالیاتی که به خزانه استان واریز می شود اشاره کرد و گفت:از مجموع ۶ درصدی که از سهم مالیاتی به خزانه استان واریز می شود یک درصد در بخش سلامت استان  هزینه می شود که هزینه هنگفتی به شمار می رود و کمک به بهداشت و سلامت استان است.

سهم مالیات در عمران و آبادانی شهرها

 وی با اشاره به بخش ۳ درصدی شهرداری ها و دهیاری ها گفت: در سال ۹۶ بیش از ۴ هزارمیلیارد ریال  به شهرداری ها و دهیاری های استان کمک شده است و سهم شهرداری ها ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال و سهم دهیاری ها هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال می باشد که رقم بسیار بزرگی جهت کمک به توسعه و آبادانی شهرها و روستاها و دهیاری های استان به شمار می رود.

 مدیرکل امورمالیاتی استان البرز رشد مالیات در سال ۹۶ نسبت به سال مشابه گذشته ۱۶ درصد دانست و گفت: در ۲ ماهه اول سال ۹۷ ۵۴۰ میلیارد ریال به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت شده است که سهم شهرداری ها ۳۹۰ میلیارد ریال و سهم دهیاری ها ۱۵۰ میلیارد ریال  بود.

تقوی با بیان اینکه مالیات و عوارض با زحمات بسیار از  کمک مردم دریافت می شود و به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت می شود گفت: بایستی مشخص شود این درآمد های مالیاتی در کجا ودر چه پروژه های عمرانی در سطح شهرها برای توسعه وآبادانی استفاده می شود.

وی اضافه کرد: ارائه اظهار نامه ارزش افزوده مالیاتی ۳ ماهه اول سال جاری تا ۱۵ تیر ماه ۹۷  فرصت دارد وغیر قابل تمدید است.

ارائه اظهارنامه ارزش افزوده در هر سه ماه

تقوی خاطرنشان کرد: اظهار نامه ارزش افزوده به چهار دوره ۳ ماهه تقسیم می شود  که بر خلاف اظهار نامه سالانه مشاغل و شرکت های صنعتی و تولیدی است.

این مسئول با یادآوری اینکه هر سه ماه بایستی اظهار نامه ها ارائه شود، گفت: این مدت برای این است که بتوان مالیات و سهم شهرداری ها پرداخت شود و به محض  اینکه مالیات  به خزانه استان ریخته می شود درصد شهرداری ها و دهیاری ها به حساب  آنها واریز می شود.

وی دربخش دیگری از سخنانس در خصوص طرح جامع مالیاتی  راسر لوحه کار سازمان مالیاتی و اداره کل امور مالیاتی استان دانست وگفت: اداره مالیاتی ۳ هدف عمده دارد که افزایش رضایتمندی مردم، کاهش هزینه های وصول مالیات و افزایش درآمدهای مالیاتی و منفک شدن از درآمدها نفتی می باشد.

مدیرکل امورمالیاتی استان البرز با اشاره به اینکه این ۳ هدف بایستی ساماندهی شود گفت: در افزایش رضایتمندی تسریع در فرآیندهای الکترونیکی است که اظهار نامه ها بصورت الکترونیکی انجام گرفته و در این خصوص ۱۰۰ هزار اظهار نامه مالیاتی دریافت شده است.

وی ادامه داد: دربخش ارزش افزوده هم کاملا سیستم الکترونیکی بوده و امضا الکترونیکی به راحتی در دسترس قرار گرفته است که با پیشخوان دولت و ادارات پست این اظهار نامه ها به راحتی انجام می گیرد.

تقوی با بیان اینکه کاری که در سال ۹۷ سازمان امور مالیاتی دراولویت قرار داده است برون سپاری مالیات نقل و انتقال  املاک است، گفت: در آینده نزدیک مودیان مالیاتی به دفتر خانه ها مراجعه می کنند و مالیات را پرداخت می کنند.

مدیرکل امور مالیاتی البرز با اشاره به اینکه اگر واحدهای تولیدی مشکلی برایشان پیش بیاید در هیئت های حل اختلاف مالیاتی و تجدید نظر خارج از نوبت زیر نظر مدیر کل اداره امور مالیاتی انجام می گیرد، گفت: با تک تک مدیران شرکت ها به بررسی مشکلات مالیاتی آنها می پردازیم.

تقوی یکی از کارهای مهم اداره مالیاتی رامبارزه با فساد دانست و گفت: اجازه نمی دهیم در سطح اداره کل مالیاتی عده معدودی فضا را مخدوش کنند و اگر دراین زمینه اصحاب رسانه اطلاعاتی دارند اعلام کنند تا سازمانی شفاف باشیم.

وی  در پایان با اشاره به اینکه اداره امور مالیاتی ۹۲ درصد از درآمد استان را تامین می کند گفت: باید سازمانی شفاف باشیم بنابرین باید عدالت مالیاتی را رعایت کنیم و گوش شنوا داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.