قدس آنلاین: دیده‌بان حقوق بشر نسبت به تاثیر مخرب درگیری در الحدیده یمن بر غیرنظامیان هشدار داد.

دیده‌بان حقوق بشر نسبت به تاثیر مخرب درگیری در الحدیده یمن بر غیرنظامیان هشدار داد.

به گزارش الجزیره، دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی بر ضرورت تلاش طرف‌های درگیر برای کاهش آسیب غیرنظامیان در جریان حملات ائتلاف متجاوز عربی، اجازه فرار آنها به مکان امن، تسهیل کمک‌رسانی‌ها به غیرنظامیان در سراسر یمن و دسترسی نهادهای انسانی به آنها تاکید کرد.

این سازمان اعلام کرد، ائتلاف سعودی به دلیل عدم پایبندی به قوانین جنگی، سوابق وحشتناکی دارد.

طبق اعلام این سازمان، نیروهای ائتلاف عربستان دست به تعدادی حملات هوایی غیرقانونی زده و از زمان آغاز عملیات نظامی در یمن از تجهیزات خوشه‌ای استفاده کرده‌اند.

سازمان مذکور تصریح کرد، شورای امنیت باید به مسئولان ارشد طرف‌های درگیر در یمن هشدار دهد که در صورت ممانعت از وصول کمک‌ها به غیرنظامیان، با تحریم‌ها مواجه خواهند شد.

این اظهارات در حالی ایراد می‌شود که نیروهای ائتلاف عربی مدعی شدند بر ورودی فرودگاه الحدیده کنترل یافته‌اند و شورای امنیت هم روز پنجشنبه در توافق بر سر تعلیق حمله‌ای که ائتلاف علیه الحدیده آغاز کرده، ناکام ماند.

شورای امنیت اخیرا طی نشستی غیرعلنی که دو ساعت به طول انجامید، وضعیت یمن را مورد بررسی قرار داد و واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل گفت، ۱۵ عضو این شورا نسبت به خطرهای وضعیت انسانی الحدیده به شدت ابراز نگرانی کرده و بار دیگر خواستار باز ماندن بندر الحدیده و صلیف شدند.

بندر الحدیده و صلیف واقع در شمال این شهر دو گذرگاه اصلی برای ارسال کمک‌های انسانی و غذایی به یمن است، زیرا ۷۰ درصد از این مواد از طریق دو بندر مذکور وارد می‌شود، اما ائتلاف متجاوز عربی معتقد است انصارالله از طریق بندر الحدیده علیه کشتی‌های موجود در دریای سرخ عملیات نظامی انجام داده و به قاچاق موشک‌هایی می‌پردازد که علیه عربستان استفاده می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.