قدس آنلاین: وزیر امور خارجه ژاپن در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ملی این کشور که امروز (یکشنبه) صورت گرفت، گفت: اگر درخواست برای خلع سلاح کامل اتمی انجام نگیرد، تحریم‌های علیه این کشور برداشته نخواهد شد.

 آمریکا لیست درخواست ۴۷ بندی برای پیونگ یانگ در نظر گرفته است

تارو کونو، وزیر امور خارجه ژاپن در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ان‌اچ‌کی گفت: دولت آمریکا فهرستی متشکل از ۴۷ درخواست برای کره شمالی در نظر گرفته و براساس آن این کشور باید به طور کامل تمامی زرادخانه اتمی، سایر تسلیحات کشتار جمعی و زیرساخت‌های مرتبط با آن را منهدم کند.

وی ادامه داد: رهبر کره شمالی با خلع سلاح اتمی کامل موافقت کرده است.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفرش به پایتخت کره شمالی گفت که این توافق شامل حذف تمامی زرادخانه اتمی و سایر تسلیحات کشتار جمعی شامل سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی و همچنین موشک‌ها با بردهای متفاوت و زیرساخت‌های است.

وزیر امور خارجه ژاپن در ادامه مصاحبه خود افزود: بر این اساس فهرست ۴۷ بندی از درخواست‌های آمریکا به کره شمالی ارائه شده است. اگر این درخواست‌ها به طور کامل تحقق نیابند تحریم‌ها علیه کره شمالی برجای خواهند ماند و کره شمالی این را می‌داند.

دیپلمات ارشد ژاپن ادامه داد: در کره شمالی مساله خلع سلاح اتمی یک امر مهم محسوب می‌شود و وعده‌ای است که رهبری این کشور آن را داده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره تضمین‌های امنیتی به کره شمالی گفت که هنوز این مساله قطعی و نهایی نشده است و ادامه داد: این تضمین‌ها را می‌توان به شکل سندی مبنی بر اینکه آمریکا به کره شمالی حمله نخواهد کرد به این کشور ارائه داد اما در این باره همچنان گفت‌وگوها و مذاکراتی در حال انجام است.

وزیر امور خارجه ژاپن همچنین درباره مساله کاهش حضور نیروهای نظامی آمریکا در کره‌ جنوبی گفت که این مساله در حال حاضر مورد بررسی قرار نگرفته است.

وی به مساله کمک اقتصادی به کره شمالی پس از عادی شدن روابط نیز اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.