قدس آنلاین: پایگاه انتقال خون ثامن مشهد با 500 میلیون تومان هزینه به بهره برداری رسید.

شروع به کارپایگاه انتقال خون 500 میلیون تومانی درمشهد

به گزارش صدا و سیما،رئیس انتقال خون خراسان رضوی در مراسم افتتاح یازدهمین پایگاه انتقالافتتاح پایگاه انتقال خون ثامن مشهد با 500 میلیون تومان هزینه خون استان گفت: این پایگاه با 16 تخت و در فضایی به مساحت 200 متر مربع راه اندازی شده است.
 اسلامی افزود: انتقال خون خراسان رضوی اکنون با 59 بیمارستان و 6 دانشگاه علوم پزشکی همکاری دارد و در این چهارچوب پارسال 352 هزار کیسه خون برای بیمارستان های این استان فراهم کرده است.
مدیرعامل سازمان انتقال خون نیز در این مراسم گفت: در کشورهای پیشرفته به ازای هر هزار نفر 33 واحد خون تولید می شود که این شاخص در ایران 27 واحد است .
پورفتح الله افزود: سالانه حدود 20 هزار نفر در حوادث جاده ای کشور جان خود را از دست می دهند.
وی گفت: در تلاش هستیم با همکاری اورژانس و اورژانس های پیش بیمارستانی مجهز، ارائه گروه های خونی 'اُ' مثبت و منفی در جاده های پرحادثه و در ایام پرحجم مسافرت را فراهم کنیم که این موضوع در کاهش آمار مرگ و میر مجروحان جاده ای موثر است.
استاندار خراسان رضوی نیزدر این مراسم گفت: در این استان دانشگاههای علوم پزشکی فراخور ظرفیت های استان گسترده شده  است و باید تلاش کنیم که پایگاههای انتقال خون هم بیش از این توسعه یابد.
علیرضا رشیدیان افزود: حضور بیش از 30 میلیون نفر زائر و مسافر سالانه در کنار جمعیت 6.4 میلیون نفری استان و همچنین حادثه خیز بودن مناطق مختلف و وجود گسل های زلزله، نیاز به جمع آوری و اهدای خون را در این استان بیش از پیش ضروری می سازد.
وی با بیان اینکه سالانه 16میلیون مسافر از جاده های خراسان رضوی تردد دارند، افزود: تلاش داریم با همکاری سازمان انتقال خون، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آستان قدس و دیگر بخش های استان، پایگاه های انتقال خون را افزایش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.