شهرکرد-مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: بازنشستگی نیروها در سال جاری، افزایش دانش آموزان نسبت به سال قبل و همچنین استقرار پایه دوازدهم از جمله دلایل کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ خواهد بود.

چالش جدی کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بهروز امیدی شامگاه یکشنبه در شورای آموزش و پرورش استان گفت: در سال تحصیلی پیش رو با چالش جدی کمبود نیروی انسانی روبرو هستیم.

وی با اشاره به دلایل کمبود نیروی انسانی افزود:بازنشستگی نیروها در سال جاری، افزایش دانش آموزان نسبت به سال قبل که بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش خواهند داشت و همچنین استقرار پایه دوازدهم از جمله دلایل کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ خواهد بود.

امیدی تصریح کرد: با استقرار پایه دوازدهم ۵۷۹ کلاس درس به مجموعه کلاس ها اضافه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت:بدلیل عدم وجود مجوز استخدام و کاهش استخدامی ها نسبت به بازنشستگی ها کاهش نیروی انسانی از سال ۹۲ آغاز و از تعداد ۱۶ هزار و ۳۷۷ نفر به ۱۴ هزار و ۶۵۰ نفر در سال ۹۶ کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: در بازه زمانی سال های ۸۰ تا ۸۲ پیک دانش آٖموزان در مدارس بود اما از سال ۸۲ تا ۹۴ تعداد دانش آموزان رو به کاهش بود که از ۲۴۰ هزار دانش آموز در استان به ۱۴۰ هزار دانش آموز در سال ۹۴ رسیدیم، اما در ۲ سال اخیر با افزایش دانش آموز در سطح استان روبرو هستیم بطوری که امسال حدود ۱۶۰ هزار دانش آموز در بخش دولتی ثبت نام خواهیم کرد و تا ۱۰ سال آینده دانش آموزان رو به افزایش خواهند بود.

امیدی با اشاره به اینکه در مهرماه سال جاری با کمبود نیروی انسانی بیش از ۱ هزار و ۱۳۰ نفر مواجه خواهیم بود، افزود: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ مجبور هستیم ۳۰۰ کلاس درس به مجموعه کلاس های مدارس دولتی اضافه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، خرید خدمات آموزش از بخش دولتی،تشویق و ترغیب دانش آموزان برای ثبت نام در مدارس غیر دولتی،جذب نیروی حق التدریس، تلاش در جهت نگهداشت نیروهای بازنشسته، اجرای دقیق ساماندهی نیروی انسانی، تشویق همکاران جهت تدریس مازاد بر ساعت، پرداخت حق التدریس به نیروهای بازنشسته، حذف مدارس و کلاس های زیر حد نصاب و ساماندهی مدارس ضمیمه به گونه ای که نیروهای کمتری داشته باشند را از جمله راهکارهای حل معضل کمبود نیروی انسانی برشمرد.

وی در ادامه با اشاره به میزبانی استان برای مسابقات ورزشی دانش آموزی گفت: مسابقات ورزشی دانش آموزی که از ۱۶ مرداد آغاز و تا ۶ شهریور ادامه خواهد داشت که حدود ۴ هزار دانش آموز، سرپرست، مربی و همراهان وارد استان خواهند شد.

امیدی افزود: این مسابقات در ۳ رشته شنا، دومیدانی و ژیمناستیک با حضور ۵۰۰ داور برگزار خواهد شد و مجموعه ورزشی شهدای دانش آموز شهرکرد، استخر دانشگاه شهرکرد و پیست تارتان بروجن برای این مسابقات در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.