بجنورد-رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین گف: مهرماه سال ۱۳۹۶ مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده سالوک(دره توت) دو نفر شکارچی متخلف را به همراه لاشه یک کل وحشی و یک راس بز وحشی دستگیر کردند.

 شکارچی متخلف در اسفراین به پنج سال حبس محکوم شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست خراسان شمالی، روح اله لایق اظهار کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شد.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری اسفراین، دادگاه با استناد به گزارش نیروهای محیط زیست، دفاعیات بلاوجه متخلف و سایر محتویات پرونده بزهکاری متهم را محرز و مسلم دانست.

بنابراین دادگاه متهم را از بابت جرم نگهداری سلاح غیرمجاز به تحمل پنج سال حبس تعزیری و بابت شکار غیرمجاز جانوران وحشی متهم به سه سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی در حکم و ضبط سلاح مکشوفه به نفع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح محکوم کرد.

در ادامه گفت: با قطعی شدن رای، پرونده به واجد اجرای احکام ارجاع و متهم جهت گذراندن دوران محکومین خود (پنج سال حبس) روانه زندان خواهد شد.

همچنین بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم می بایست مبلغ دویست میلیون ریال را به حساب دولت واریز کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.