معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران سودآوری شرکت‌های پتروشیمی را دلیل اصلی رشد قابل توجه شاخص‌های بورس ارزیابی کرد.

ممکن است رشد بورس همچنان ادامه پیدا کند

علی صحرایی معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی قدس‌آنلاین و در تشریح دلایل رشد خیره کننده بورس  گفت: در ماه‌های اخیر شرکتهای پتروشیمی، صنایع معدنی و فلزات اساسی به عنوان عمده‌ترین شرکت‌های بورسی به دلیل رشد قیمتهای جهانی، سودآوری بالایی داشته‌اند که همین امر در رشد قابل توجه شاخص‌های بورس نقش داشته است.

وی این رشد را در دو دهه اخیر بی‌سابقه دانست و در پاسخ به تحلیل برخی کارشناسان مبنی بر اینکه رشد خیره کننده بورس با رکود عمیق حاکم بر فضای اقتصادی کشور در تضاد است، اظهار داشت: این تحلیل را قبول ندارم چرا که شرکت‌های بورسی دولتی نیستند. به عبارتی یا خصوصی هستند و یا متعلق به نهادهای عمومی؛ که سودآوری این شرکت‌ها در یک سال گذشته خوب بوده است و اگر این سودآوری در ماه‌های آینده از ناحیه تحریم‌ها مختل نشود و در تأمین مواد اولیه، تجهیزات و فروش محصولات، با محدودیت مواجه نشوند، کماکان ادامه خواهد داشت.

صحرایی افزود: در روزهای اخیر هم که رشد در بازار ارز و سکه به نقطه اشباع رسیده بخشی از سرمایه مردم به بورس سرازیر شده است.

به باور معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران در مجموع و از آن جایی که بورس، سهل الوصول و وسیع است، مکانیزم معاملاتی شفاف دارد و افراد با اطمینان و از طریق سیستم رسمی کشور به هر میزان که بخواهند می‌توانند سرمایه خود را به این بازار وارد کنند، در ماه‌های اخیر شاهد خیره کننده بورس بودیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.