زاهدان- معاون امنیتی و انتظامی استاندار گفت: صبح امروز (دوشنبه) جلسه شورای تامین استانداری تشکیل و ابعاد موضوع بررسی شد.

تشکیل جلسه شورای تامین استانداری برای بررسی ابعاد رخداد ایرانشهر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستانمحمدهادی مرعشی معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان در حاشیه جلسه شورای تامین استان، اظهار داشت:  در پی تجاوز به عنفی که از سوی بزهکاران ایرانشهر اتفاق افتاده یک نفر شاکی به دادسرا مراجعه کرده و بلافاصله پس از تشکیل جلسه ای طی ۴ تا ۵ ساعت نفر اول دستگیر و به جرم خود اعتراف کرده است.

وی ادامه داد: پس از شاکی اول، دو نفر دیگر به دستگاه قضایی شکایت کردند که می توان گفت این سه نفر با یکدیگر آشنا بودند. 

معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به این که این موضوع چهار مجرم داشته، تصریح کرد: از چهار نفر مجرم یک نفر دستگیر و سه نفر متواری هستند که برای دستگیری سه نفر دیگر پیگیری های لازم در دست اجرا است.

وی گفت: تاکنون دو جلسه برای بررسی این اتفاق در شورای تامین شهرستان برگزار شده است. 

مرعشی افزود: مولوی طیب در نماز عید فطر با اطلاعات کمی که داشت صحبتهایی در این خصوص کرد که در نتیجه به این موضوع در فضای مجازی دامن زده شد و جو شهرستان ملتهب شد. 

وی تصریح کرد: روز گذشته تجمعی روبروی فرمانداری توسط مردم ایرانشهر برگزار شد که فرماندار در میان مردم حضور پیدا کرد و توانست مردم را توجیه کند.

تمام اقدامات انجام شده به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: روز گذشته عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دستور داد تا استاندار سیستان و بلوچستان این موضوع را به جد پیگیری کند در نتیجه صبح امروز دوشنبه ۲۸ خرداد ماه جلسه شورای تامین تشکیل و ابعاد موضوع بررسی شد. 

مرعشی اظهار داشت: سه نفر دیگر شناسایی و انشالله به زودی دستگیر و به سزای اعمال خود خواهند رسید.

وی در رابطه با تناقض های مطرح شده در آمارهای اعلامی از سوی مسوولین، گفت: این ارقام به این معنا است که این پرونده سه نفر شاکی داشته که چهار نفر مجرم و از این چهار نفر یک نفر دستگیر و سه نفر دیگر متواری هستند. گفتنی است؛ روز جمعه ۲۶ خرداد ماه مولوی طیب امام جمعه اهل تسنن شهرستان ایرانشهر در خطبه‌های نماز عید از تجاوز به ۴۱ دختر در این شهرستان خبر داد که این موضوع به‌صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و اخبار ضد و نقیض در این ارتباط منتشر شد که البته هیچکدام هم مورد تایید قرار نگرفته است. 

درپی انتشار این خبر حدود ۴۰ نفر از مردم ایرانشهر در اعتراض به این اتفاق، که مورد تایید هم قرار نگرفته است، در مقابل فرمانداری تجمع و خواهان اشد مجازات برای ربایندگان شدند.

یکی از معترضان تهدید کرد که اگر تا پنج روز آینده عوامل دستگیر و اعدام نشوند خودمان سلاح در دست گرفته و با آنان برخورد خواهیم کرد. در ادامه فرماندار ایرانشهر در میان تجمع کنندگان حضور پیدا کرد و به تجمع کنندگان قول داد که پیگیر این موضوع به صورت جدی هست و با مجرمین برخورد خواهد شد.

تجمع کنندگان از صحبت های فرماندار قانع و به تجمع پایان دادند. 

پس از این موضوع دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان تجاوز به ۴۱ دختر و زن در شهرستان ایرانشهر را تکذیب کرد و گفت: تنها سه نفر شاکی خصوصی تاکنون برای این موضوع به دادسرا مراجعه کرده اند و فقط یک نفر تاکنون دستگیر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.