قدس انلاین : مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی گفت: جشنواره بزرگ کشمش را در خلیل‌آباد با حضور مسؤولین استانی و علاقه‌مندان حوزه گردشگری کشور برگزار کنیم.

جشنواره بزرگ کشمش در خلیل‌آباد برگزار می‌شود
ابوالفضل مکرمی‌فر شب گذشته در دیدار با فرماندار خلیل‌آباد که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری خلیل‌آباد در سطح استان و کشور منحصر به فرد است به طوری که وجود تاکستان‌های سرسبز و فرآیند تولید کشمش در این شهرستان دیدنی است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه موزه باستان‌شناسی و بوم‌گردی خلیل‌آباد از جمله طرح‌های نیمه تمام این شهرستان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد افزود: با توجه به وجود آثار تاریخی و فرهنگی در خلیل‌آباد اعتبار مورد نیاز برای ایجاد موزه باستان‌شناسی تامین و به زودی انجام می‌شود.

وی که بیان اینکه تاکنون یک مجموعه  بوم‌گردی در خلیل‌آباد در مراحل پایانی است و برای راه‌اندازی یک مجموعه دیگر موافقت اصولی و مجوزهای لازم صادر شده است بیان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی خلیل‌آباد ضرورت دارد پایگاه اطلاع‌رسانی به منظور راهنمایی و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران ایجاد شود.

مکرمی‌فر با اشاره به این که شهرداری خلیل‌آباد برای راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی در این شهر زمینی را در ورودی شهر به این مهم اختصاص داده است، اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم با توجه به اعتباری که برای این منظور تامین شده جهت ساخت و بهره‌برداری آمادگی لازم را دارد و تا پایان سال مراحل ساخت پایگاه اطلاع‌رسانی به اتمام می‌رسد.

اختصاص مبلغ 900 میلیون تومان برای پارک جنگلی خلیل‌آباد

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی پارک جنگلی خلیل‌آباد را یکی از قطب‌های جذب گردشگر در سطح استان دانست و افزود: پارک جنگلی خلیل‌آباد به عنوان یکی از مهمترین قابلیت‌های گردشگری استان و شهرستان است که در طول سال پذیرای گردشگران زیادی است به همین دلیل هم به منظور تأمین روشنایی و ایجاد سرویس بهداشتی در این مجموعه اعتباری هم در سال گذشته اختصاص یافت.

وی ادامه داد: مبلغ 900 میلیون تومان در سال جاری برای پارک جنگلی خلیل‌آباد در نظر گرفته شده و بزودی در راستای ادامه پروژه روشنایی و تکیمل سرویس‌های بهداشتی و سایر موارد لازم هزینه می‌شود و امیدواریم تا پایان سال جاری امکانات لازم برای جذب گردشگر بیشتر به خلیل‌آباد را فراهم کنیم.

برای معرفی هر شهر کتابچه معرفی آثار در حال آماده‌سازی است

مکرمی‌فر با اشاره به این که در بخش اطلاع‌رسانی کلیپ‌هایی را برای معرفی هر شهر آغاز کرده‌ایم گفت: این کار برای خلیل‌آباد هم انجام شده که شامل کلیپ، دو پوستر و کتابچه راهنما سفرو بروشور جهت معرفی آثار خلیل‌آباد در حال آماده سازی است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی به سفر رئیس جمهور به مشهد مقدس اشاره کرد و ادامه داد: در سفر ریاست جمهور به مشهد در راستای اطلاع‌رسانی اعتباری را تامین کردیم و به امید خدا تخصیص آن امسال محقق می‌شود و تمامی اطلاع‌رسانی‌های کامل را برای  ورود گردشگری به خلیل‌آباد و سایر شهرهای استان نیز به طور کامل انجام می‌شود واین راهگشای مسافرین و گردشگران است.

در ادامه فرماندار خلیل‌آباد گفت: خلیل‌آباد دارای 11 اثر تاریخی و 6 اثر معنوی به ثبت رسیده است که در راستای معرفی ظرفیت‌های شهرستان یکی از درخواست‌های شهرستان پایگاه اطلاع‌رسانی گردشگری است که در ورودی شهر بایستی ایجاد شود.

مجتبی شاکری با بیان اینکه خلیل‌آباد در مسیر زائرین امام رضا(ع) قرار دارد افزود: هر ساله شاهد حضور بیش از 3 هزار زائر هستیم و در سال نوروز 97 شاهد حضور بیش از 78 هزار نفر گردشگر جهت بازدید از آثار مذهبی و معنوی شهرستان بودیم.

وی با بیان اینکه شهرستان خلیل‌آباد با رویکرد کشاورزی، قابلیت گردشگری کشاورزی و گردشگری معنوی را در سطح استان دارد، اظهار کرد: متاسفانه شهرستان خلیل‌آباد فاقد موزه باستان‌شناسی است که طبق قول مساعد مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی این مهم بزودی در شهرستان محقق می‌شود.

فرماندار خلیل‌آباد از اختصاص 900 میلیون تومان جهت پارک جنگلی خلیل‌آباد خبر داد و گفت: پارک جنگلی با 25 هکتار مساحت یکی از قطب‌های گردشگری استان به شمار می‌رود که با تخصیص این اعتبار امیدواریم با فراهم کردن روشنایی کامل و سایر زیر ساخت‌ها و امکانات، شاهد فضایی دلنشین و زیبایی را در پارک جنگلی خلیل‌آباد باشیم.

همچنین در این جلسه شهردار، رئیس شورای شهر و رئیس میراث فرهنگی خلیل‌آباد در خصوص راهکارهای جذب گردشگر در خلیل‌آباد مطالبی را بیان کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.