همدان - تفاهم‌نامه همکاری مدیریت شهری همدان با آموزش و پرورش استان همدان در نشست مشترک رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر همدان با مدیرکل آموزش و پرورش استان منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مدیریت شهری همدان با آموزش و پرورش

به گزارش قدس آنلاین ، پیش از در نشست مشترک رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان با مدیرکل آموزش و پرورش استان طرح مشارکت و همکاری آموزش و پرورش با مدیریت شهری توسط سازمان اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری همدان تهیه و پس از بررسی موارد تفاهم‌نامه همکاری منعقد شود.

در این نشست رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان اظهار کرد: با توجه به نقش محوری آموزش و پرورش در شکل‌دهی فرهنگ جامعه، می‌توان با همکاری این ارگان در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی و آموزش شهروندان گام برداشت.

رضوان سلماسی به برگزاری کلاس و دوره‌های آموزشی برای معلمان و دانش‌آموزان در زمینه حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: جامعه هدف آموزش و پرورش ظرفیت خوبی برای آموزش است چراکه از طریق این قشر مباحث فرهنگی به جامعه تسری داده می‌شود.

وی با اشاره به رویکردهای آموزشی مورد نظر در تدوین تفاهم‌نامه، بیان کرد: بیشتر مشکلات ما فاصله گرفتن از کتاب و کتاب‌خوانی است، جریان سازی و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و همچنین ورزش‌های همگانی را می‌توان به عنوان یکی از رویکردهای مورد نظر به منظور رفع این مشکلات در دستور کار قرار داد.

رئیس کمیسیون نظارت، حقوقی و اداری شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه مباحث اجتماعی و مسایل شهروندی از نیازهای ضروری جامعه است، افزود: اگر می‌خواهیم به سمت ارتقای فرهنگ اجتماعی حرکت کنیم باید مباحث حقوق شهروندی و آموزش‌های شهروندی جزء درس‌های مدارس لحاظ شود.

سید مسعود عسگریان با اشاره به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه، تصریح کرد: بسیاری از هنجارشکنی‌ها و آسیب‌های اجتماعی به دلیل نبود آموزش‌های شهروندی است و باید این آموزش‌ها به صورت برنامه بلندمدت در دروس آموزشی مدارس به ویژه دوره ابتدایی گنجانده شود.

وی بر تهیه طرح مشارکت مدیریت شهری با آموزش و پرورش تأکید کرد و ادامه داد: لازم است با کمک آموزش و پرورش استان این طرح با سرفصل مشخصی برای دروس آموزش ابتدایی تهیه و توسط نمایندگان مجلس به عنوان لایحه‌ای برای تصویب در مجلس ارائه شود.

رئیس کمیسیون نظارت، حقوقی و اداری شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اجرای طرح مشارکت مدیریت شهری با آموزش و پرورش اقدامی فرهنگی است بر این اساس نیاز به حمایت و کمک دیگر نهادهای مرتبط دارد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه یادآور شد: سازمان اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری همدان باید بسته فرهنگی با سرفصل‌های مشخص برای آموزش فرهنگ شهروندی تهیه کند و به آموزش پرورش برای مشارکت و همکاری در این زمینه ارائه دهد.

اکبر کاووسی‌امید با اشاره به تهیه تفاهم‌نامه همکاری مدیریت شهری با آموزش و پرورش، اظهار کرد: در اجرای طرح این تفاهم نامه در مرحله نخست باید جامعه هدف دانش‌آموزان پیش دبستانی و ابتدایی باشند و نیز دوره‌های آموزش ضمن خدمت برای مربیان و معلمان برگزار شود.

وی گفت: می‌توان بعد از انتخابات شورای مدارس، شهرداران مدارس نیز انتخاب شوند تا این شهرداران به صورت فصلی با شهردار همدان جلسات یا دیدار داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با تشکر از توجه اعضای شورای شهر به مقوله آموزش و تربیت و نقش آموزش و پرورش در این زمینه، بیان کرد: امروز موضوع آموزش و پرورش تغییر رویکردهاست و ما به دنبال ایجاد خلاقیت در دانش‌آموزان هستیم.

محمد پورداوود با بیان اینکه فرزندان را باید برای آینده تربیت کرد، افزود: بستر همکاری آموزش و پرورش با مدیریت شهری فراهم شده و ما آمادگی همکاری با شورا و شهرداری را داریم.

وی با تأکید بر اینکه در مباحث آموزش‌های فرهنگ شهروندی مسائل کلان باید در نظر باشد، تصریح کرد: در همکاری مدیریت شهری با آموزش و پرورش، رویکردها باید دوسویه باشد.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.