یحیی آل اسحاق، عضو اتاق بازرگانی و وزیر اسبق بازرگانی در واکنش به کمپین نخریدن کالاهای گران گفت کمپین نخریدن به امید کم شدن تقاضا که به تلطیف فضا منجر شود در همه موارد و کالاها شدنی نیست. به عنوان مثال نمی‌توان نیازهای اولیه مثل خوراک و پوشاک را نادیده گرفت و نخرید.

کمپین نخریدن به امید کم شدن تقاضا درباره همه کالاها شدنی نیست

به گزارش قدس آنلاین، یحیی آل اسحاق عضو اتاق بازرگانی و وزیر اسبق بازرگانی در واکنش به کمپین نخریدن کالاهای گران گفت کمپین نخریدن به امید کم شدن تقاضا که به تلطیف فضا منجر شود در همه موارد و کالاها شدنی نیست. به عنوان مثال نمی‌توان نیازهای اولیه مثل خوراک و پوشاک را نادیده گرفت و نخرید.
وی افزود: وقتی نقدینگی یکباره سه برابر و به هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد، تولید هم بالا نمی‌رود، تورم اتوماتیک‌وار اتفاق می‌افتد. این میزان نقدینگی یک روز به ارز، روز دیگر به سکه و روز بعد به ساختمان و کالاهای مورد نیاز مردم فشار می‌آورد. این نقدینگی باید در کشور بچرخد؛ یا باید از کشور خارج شود و ارز وارد کند. یا باید وارد ساختمان شود و مسکن را گران کند یا بر کالاهای مورد نیاز مردم اثر بگذارد یا مثل امروز وارد بورس شود و آن را بادکنکی بزرگ کند تا یکباره بترکد تا یک جماعتی را بیچاره کند. درواقع بهم خوردگی تعادل به دلیل سه برابر شدن یکباره حجم نقدینگی اتفاق افتاده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.