مصدومیت مهدی طارمی چند روز قبل از بازی برابر مراکش و غیبت او در تمرینات سبب شد شایعه از دست دادن جام جهانی برای او بسیار جدی شود اما کارلوس کی روش در بیست دقیقه پایانی بازی با مراکش او را به زمین فرستاد تا مهدی طارمی هم سهمی در نخستین پیروزی تیم ملی در روسیه داشته باشد. به بهانه بررسی شرایط تیم ملی و آخرین وضعیت مهاجم بوشهری تیم ملی با وی به گفت وگو نشستیم تا از زبان مهدی طارمی شرایط حاکم بر اردوی تیم ملی را بشنویم.

اسپانیا را غافلگیر می کنیم

■ خیلی ها تصور می کردند بعد از مصدومیت در دیدار تدارکاتی لیتوانی مهدی طارمی به دلیل مصدومیت بازی های مرحله گروهی را از دست خواهد داد اما انگار این اتفاق یک تاکتیک روانی از سوی کارلوس کی روش بوده است؟
من برای نظر شما احترام قائلم اما حقیقت این طور نیست شاید باورتان نشود اما با درد به میدان رفتم هنوز درد ناشی از مصدومیت در بدنم هست اما هیچ کاری نمی توانستم انجام بدهم بازی برای تیم ملی کشورم از مصدومیت مهمتر است. من برای تیم ملی سرم را هم  می دهم اما باید باور داشته باشیم که مصدومیت من بازی روانی نبود و پزشکان تیم نیز مصدومیت مرا تائید کردند.

 وقتی تعویض شدی تصور داشتی که تیم ملی در چنین شرایطی به نخستین پیروزی خود دست پیدا کند؟
اگر حقیقت ماجرا را بخواهید دقیقا چنین پیش بینی را از نتیجه بازی داشتم اما به گل به خودی حریف فکر نکردم اما مطمئن بودم که بازی به سود ما تمام خواهد شد، ما از روز اول متعهد شده بودیم که این اتفاقات به همین روال رخ دهد. باید این نکته را در نظر بگیریم که ما به دنبال خلق یک شگفتی بزرگ بودیم و هستیم از این رو در خلق شگفتی پیروزی یک اتفاق کاملا طبیعی به شمار می آید.

■ بعد از گل مدافع مراکش به سوی تماشاگران ایرانی رفتی به شکلی که خیلی ها در همان لحظه اول تصور کردند تو گل را به ثمر رساندی.
اینقدر خوشحال بودم که انگار خودم گل زده بودم به همین خاطر بلافاصله به سمت تماشاگران ایرانی رفتم تا شادی خودم را با آنها تقسیم کنم، باید خیلی خوش شانس باشی که در چنین بازی مهمی چنین اتفاقی برایت رخ دهد، اما این شادی صرفا متعلق به من نبود ۸۰ میلیون ایرانی با این گل خوشحال شدند.

 عده ای بر این باورند که تیم ملی در دقایق اولیه بازی با مراکش خیلی پر اشتباه بازی کرد آیا این نقد از نگاه تو به تیم کارلوس کی روش وارد است؟
به هر تقدیر نباید فراموش کنیم استرس و فشار موجود بر بازیکنان طبیعی بود به همین میزان درصد اشتباهات هم اوج گرفت اما در ادامه کار رفته رفته تیم ایران به توپ و میدان مسلط شد و به عنوان تیم برتر میدان کار را جلو برد. از طرفی نباید فراموش کرد مراکش تیم کوچکی نبود این تیم یکسال هیچ شکستی در کارنامه خود نداشت اما برابر ما به واسطه فشار حملات  تن به شکست داد. البته قبول دارم که منتقدان هیچ وقت راضی نمی شوند اما ما کار خودمان را انجام خواهیم داد و تنها به موفقیت تیم ملی فکر می‌کنیم.

 بازی با اسپانیا که در گام نخست برابر پرتغال متوقف شد برای ایران حکم مرگ و زندگی دارد، پیش بینی خودت از این بازی چیست؟
هر بازی شرایط خاص خود را دارد قطعا ما برای این بازی برنامه ای جدا از برنامه بازی قبل داریم، بدون تردید کارلوس کی روش و اعضای کادر فنی به خوبی اسپانیا را آنالیز کرده‌اند از این بابت جای هیچگونه نگرانی نیست بر همین اساس به قول کی روش ما نه تنها اسیر اسپانیا نخواهیم شد بلکه به دنبال سورپرایز کردن  این تیم هستیم تا بتوانیم کار خود را با موفقیت پیش ببریم.

 یعنی اعتقاد داری ایران شانس گرفتن امتیاز از اسپانیا را دارد؟
وقتی با تیم زندگی می کنید متوجه انگیزه و اعتماد به نفس بازیکنان می شود، ما برای ثبت نتایج مطلوب به روسیه آمده ایم، خیلی ها روز اولی که قرعه کشی صورت گرفت مدعی شدند ایران با سه شکست به خانه برمی گردد اما همه دیدیم که هم اکنون ما در صدر جدول هستیم و سایر تیم ها در رده‌های بعدی قرار دارند. پس نباید تصور کرد که چون اسپانیا قهرمان جهان است می تواند هر نتیجه ای را رقم بزند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.