نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳.۵ میلیون نخل در شادگان در معرض تهدید نابودی هستند و ۱.۵ میلیون نخل از بین رفته است.

نابودی ۱.۵ میلیون نخل در شادگان

به گزارش قدس آنلاین،حجت الاسلام مجید ناصری نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی طرح انتقال آب بین حوضه‌ ای از رودخانه کارون به رودخانه جراحی اظهار کرد: با توجه به شرایط کم آبی و بی آبی، باید گفت مردم شادگان به دلیل از بین رفتن مزارع و نخلستان ها روزهای سختی را سپری می کردند اما با انتشار خبر احداث این کانال، بهترین عید فطر طی چندسال اخیر برای مردم این شهرستان رقم خورد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با پایان عملیات اجرای این طرح، آرزوی چند ساله مردم شادگان محقق شود، افزود: اجرای این طرح کار بزرگی است چراکه ۳.۵ میلیون نخل در شادگان در معرض تهدید نابودی هستند و ۱.۵ میلیون نخل از بین رفت. کیفیت تولید خرما نیز با افت از ۱۲۰ هزار تن به ۳۷ هزار تن رسیده است.

حجت الاسلام ناصری نژاد با بیان اینکه اجرای طرح انتقال آب بین حوضه‌ای از رودخانه کارون به رودخانه جراحی به شادگان حیات دوباره می بخشد، بیان کرد: از وزیر جهاد کشاورزی و بخشنده معاون وی، استاندار خوزستان، شرکت جهاد نصر و مدیران جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق استان که ما را در اجرای این طرح کمک کردند، تشکر می کنم.

وی گفت: همه واقف هستند که کشور در بدترین شرایط اقتصادی به سر می برد و دشمن با تمام توان ایران را تحت فشار قرار داده است در این وضعیت نظام جمهوری اسلامی چنین مناطقی را فراموش نکرده و با تخصیص اعتبار، کار بزرگی را آغاز کرده است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات و تنگ ناهایی وجود دارد که باید بپذیریم اما انجام چنین کاری بزرگ است و جای تقدیر دارد. همه تلاش کنند این پروژه در کمترین زمان به پایان برسد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.