قدس انلاین: مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: خیرین از ارکان توسعه فرهنگی به خصوص در موضوع کتابخانه سازی هستند.

خیران نقش مهمی در کتابخانه سازی دارند

 حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، دوشنبه در نشست انجمن خیران کتابخانه ساز استان افزود: در حوزه خیران به مقوله کتابخانه سازی در مقایسه با سایر بخش ها نظیر مدرسه سازی کمتر توجه شده است.

وی بیان کرد: مناطق محروم کشور و نیز استان به تعداد زیادی کتابخانه نیاز دارد که ساخت آن در گرو توجه و اهتمام خیران است.
حجت الاسلام سبزیان ادامه داد: کتابخانه قرارگاه فرهنگی و کانون اندیشه سازی است، آمادگی کامل داریم تا ضمن تکریم خیران از ظرفیت آنها در حوزه کتاب و کتابخانه سازی بهره مند شویم.
وی تاکید کرد: در بحث کتابخانه سازی صرفا نیاز به ایجاد ساختمان کتابخانه نیست بلکه به کمک و حضور خیران در مورد تجهیز و توسعه کتابخانه نیز نیاز است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: برای کار کردن در حوزه فرهنگی و بالا بردن سرانه مطالعه، منابع محدود دولتی کارساز نیست ولی کمک خیران کمک یار کتابخانه هاست.
مدیرعامل انجمن خیران کتابخانه ساز خراسان رضوی نیز گفت: برنامه ریزی برای برگزاری جلسه هایی با حضور خیران استان و مشهد به صورت سالاانه و فعالیت بیشتر با تبلیغات اثرگذار در سطح فضای مجازی و جامعه می تواند به پیشبرد اهداف فرهنگی ما کمک شایانی داشته باشد.
غلامرضا بصیری پور افزود: یکی از زمینه های همکاری خیران در بحث کتابخانه سازی، پروژه های نیمه تمام و روستایی استان است .
هم اکنون 205 باب کتابخانه در استان 6.4 میلیون نفری خراسان رضوی فعال است و 2 میلیون و 500 هزار نسخه کتاب در این کتابخانه ها نگهداری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.