قدس آنلاین : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از سهم ۱۰ درصدی این استان در صنعت خودروسازی کشور خبر داد.

سهم ۱۰ درصدی خراسان رضوی در صنعت خودروسازی کشور/آغاز  تولید ایربگ خودرو در خراسان رضوی

به گزارش  فارس، راضیه علیرضایی در مراسم افتتاحیه خط تولید ایربگ، شرکت ایمن خودرو شرق که در محل کارخانه این شرکت برگزار شد با بیان اینکه خراسان رضوی ۱۰ درصد از ظرفیت خودروسازی کشور را دارد، اظهار داشت: برای حفظ سهم ۱۰ درصدی خراسان رضوی تولید خودرو استان باید به ۳ میلیون دستگاه در سال برسد که اگر همین ظرفیت را تا سال ۱۴۰۰ حفظ کنیم باید تولید خودرو به سه برابر افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه باید به ظرفیت‌های متعدد استان به صورت ویژه توجه شود، ادامه داد: تولید قطعات الکترونیک خودرو از امتیازات استان محسوب می‌شود و از طرف دیگر سهم ۱۰ درصدی استان در خودروسازی کشور در آمار صادرات و تولید داخل قابل توجه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تعداد ۸۶ پروژه قطعه‌سازی در استان وجود دارد که دارای توجیه اقتصادی است، تصریح کرد: این پروژه‌ها، محصولات مورد نیاز خودروسازان را تولید می‌کنند و شرکت ساپکو خریدار آنهاست و برای تولید انبوه مورد استفاده قرار می‌گیرد که در آینده می‌تواند به عنوان یک پروژه اشتغالزا باشد.

علیرضایی با یادآور شدن اینکه خراسان رضوی در یک موقعیت مناسب برای صادرات قرار دارد، خاطرنشان کرد: دیپلماسی فعال کشورهای همجوار با استان، فرصتی را برای صادرات کالا به ویژه قطعات خودرو ایجاد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.