کرج- رییس پلیس راهور استان البرز با اشاره به اینکه در بخش کاهش تلفات موتورسیکلت ها در بین کلانشهرهای کشور رتبه اول را داریم گفت: ۸۰ درصد تلفات ناشی از رانندگی در کرج مربوط به عابران پیاده است.

سهم ۸۰ درصدی عابران پیاده از تلفات رانندگی در کلانشهر کرج

سرهنگ غلامعلی شرق در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: سال گذشته در موضوع موتورسیکلت سواران ۳ نفر کشته داشته ایم که این آمار کرج را در موضوع کاهش تلفات این بخش بین کلانشهرهای کشور در جایگاه اول قرارداده است.

وی افزود: این تعداد تلفات را نیز زیاد می دانیم و معتقدیم باید به سمت پیشگیری از تلفات ناشی از موتورسیکلت ها واتخاذ راهکارهای موثرتر حرکت کنیم.

سرهنگ شرق به موضوع عابران پیاده اشاره کرد و گفت: متاسفانه به علت عدم رعایت سرعت مطمئنه از سوی برخی رانندگان، فقدان زیر گذر و روگذرهای کافی و عدم روشنایی مناسب برخی معابر شاهد تلفات قابل توجهی در این بخش هستیم به نحوی که بیش از ۸۰ درصد کشته های ما مربوط به عابران پیاده است.

رییس پلیس راهور استان البرز از شناسایی ۳۸۰ نقطه در معابر شهر کرج برای ایجاد خط کشی عابر پیاده و اعلام آن به شهرداری کرج خبرداد و گفت: اولویت ما در سال جاری آرام سازی ترافیک و ارتقاء امنیت عابران پیاده است.

این مسئول با اشاره به تعطیلی مدارس و آغاز اوقات فراغت دانش آموزان گفت: متاسفانه این روزها شاهد هستیم که کودکان و نوجوانان با دوچرخه در خیابان ها حاضر می شوند که انتظارمی رود خانواده از این اتفاق جلوگیری کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

سرهنگ شرق تصریح کرد: کاهش حوادث رانندگی در سایه همکاری نهادهای مرتبط و همراهی رسانه های گروهی محقق می شود و انتظار داریم در این موضوع به کمک ویاری پلیس راهور بیایند.

وی در پایان با اشاره به درخواست برخی شهروندان برای ایجاد سرعتگیر در خیابان ها گفت: در موضوع کاهش سرعت خودروها ۲۰ راهکار وجود دارد که نصب سرعتگیر راهکار آخر آن محسوب می شود با این حال در صورت نیاز و ضرورت این اقدام صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.